اولین جلسه شورای ساماندهی امورسالمندان با حضور کلیه اعضاء در محل اداره بهزیستی فردوس تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 07 September 2015

به گزارش خبرنگار تابناک در این جلسه دبیر شورا گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و افزود : شهرستان فردوس اولین شهر دارای سالمند دراستان است وهدف دولت این است تا بسوی جامعه ای جوان حرکت کنیم .

خادم تصریح کرد: با توجه به اینکه تکریم سالمندان و حفظ جایگاه و شان آنان از مهمترین وظایف ماست در سالجاری به 210 نفراز افراد تحت پوشش خدمات مربوط به سالمندان ارائه کردیم.

وی تهیه و ارائه کتاب در قالب کتابخانه سیار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نامگذاری یکی از معابر شهر به نام یکی از فرهیختگان سالمند شهر را از مصوبات جلسات قبلی شورا برشمرد که اجرایی نشده است .

وی از تصویب طرح خانم خاکپور ازکارمندان بهریستی فردوس برای اولین بار در کشور که شامل خدمات ویژه به سالمندان است خبر داد .

معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری فردوس نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت گفت: سیاستهای کنترل جمعیت در دهه های گذشته جمعیت کشور را به سمت پیری پیش برد.

اسماعیلی تکریم سالمندان و ارائه خدمات به آنان در منازلشان را موجب رضایت خدواند دانست که در اسلام نیز برتکریم سالمندان تاکید شده است .

اعزام مبلغ به روستاها ، سخنرانی و فرهنگ سازی در باره تکریم و احترام به سالمندان از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی فردوس این کار را انجام دهد.

همچنین پیگیری مصوبات قبلی و اجرایی کردن آنها ، ترویج فرهنگ ریش سفیدی و حل اختلاف های خانوادگی و حضورسالمندان به همراه نوه هایشان یک روز درمدرسه جهت ترویج فرهنگ تکریم سالمندان از دیگر مصوبات این شورا بود.

همچنین در خصوص طرح کشوری خانم خاکپور مقرر شد داوطلبانی از جوانان کار خدمات رسانی به سالمندان را درمنزل بعهده گیرند و مرکز سالمندان فجر امید، کمیته امداد و بهزیستی هم همه گونه همکاری را در این خصوص داشته باشند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار