تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
مهمان ناخوانده ی این روزها (کرونا) به راحتی افراد دارای بیماری زمینه ای را درگیر می کند، بهتر است با رعایت موارد بهداشتی، آگاهی از شرایط بیماری و همچنین مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم، بیشتر مراقب سلامت خود باشیم.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 03 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بدیهی است بیماری های غیر واگیر اعم از دیابت، سرطان و بیماری های تنفسی، قلبی عروقی و فشار خون در صورت عدم توجه و دقت به موارد ایمنی و دارویی پذیرای بسیار خوبی برای این میهمان نا خوانده باشند، نگاه قابل تامل آن است که متاسفانه افرادی با این بیماری ها به علت ترس و اضطراب از ابتلا به کرونا از مراجعه به مراکز درمان و پزشک جهت کنترل بیماری شان اجتناب می کنند. همین امر و غفلت و نا آگاهی نسبت به بیماری، خود بستر مناسبی را برای ظهور کرونا فراهم می آورند که امید است از طرق مختلف این بیماران را در جهت توجه به مراحل درمان و اهمیت به این موضوع مهم سوق دهیم تا از تلفات ناشی از این بی توجهی تا حدودی کاسته شود.

سارا شاه آبادی مدیر گروه کنترل بیماریهای غیر واگیر استان کرمانشاه در همین راستا با تاکید بر موضوع رسیدگی و اهمیت به بیماری های غیر واگیر در شرایط کرونا اظهار داشت: بیماران قلبی عروقی، تنفسی، دیابت و سرطان در صورت عدم توجه در خیل بیماران کرونایی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: درصد بسیاری از مبتلایان به کرونا را افرادی با بیماری های زمینه ای تشکیل می دهند. خود مراقبتی از اصول مهم و گام اولیه در پیشگیری از کویید ۱۹ است. رعایت فاصله و عدم ترددهای غیر ضروری، همچنین عدم حضور در اجتماعات و مراسم، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و حضور به موقع ّبیماران با بیماری‌ های  زمینه ای به پزشکان نیز از اهم کارهای قابل ذکر در این شرایط می باشد.


شاه آبادی تاکید کرد: باید با اصلاح شیوه زندگی از طریق کنترل عوامل موثر بر بیماری های غیر واگیر در راستای کاهش بیماری ها و علی الخصوص کووید ١٩ گام برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار