مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر هویت‌بخشی به رسانه‌های استان تاکید کرد و گفت : برای دستیابی به این مهم کتابی برای معرفی رسانه‌های کرمانشاه تهیه و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 05 October 2020

کتاب رسانه‌های استان کرمانشاه منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ،بهرام فاضلی‌زاد» با حضور در برخی از خبرگزاری‌های استان، تهیه شناسنامه مکتوب برای رسانه‌های کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: چاپ این کتاب ماندگار خواهد بود و به شناسایی رسانه‌های معتبر برای مخاطبان و جامعه رسانه‌ای کمک می‌کند.

وی رعایت نکردن حق کپی رایت و انعکاس خبر بدون منبع را یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال کرمانشاه دانست و اظهار داشت: متاسفانه قانون مشخصی برای ممانعت از چنین کاری وجود ندارد اما می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای آنها اعمال کنیم.

فاضلی‌زاد ادامه داد: حرفه‌ای نگاه کردن به حوزه رسانه و اخلاق حرفه‌ای داشتن باید رسانه‌ها را ملزم کند تا شان تولید کننده خبر را حفظ کنند و باید بدانیم که چنین کار غیرحرفه‌ای در درازمدت به شان و جایگاه آن رسانه لطمه می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: نوع مراجعات به رسانه ها هم بخش های حرفه‌ای و فعال را از بخش‌های غیرفعال جدا می‌کند و جایگاه رسانه‌های منفعل و غیرفعال هم در جامعه مشخص است.

او گفت: برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های متخلف هم تذکر کتبی ارسال می‌شود و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

فاضلی‌زاد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در همه شهرستان‌های استان گفت: برنامه داریم در سال جاری و بعد از فروکش کردن کرونا کارگاه‌های سواد رسانه‌ای را دوباره برگزار کنیم.

استان کرمانشاه حدود ۳۰ نشریه محلی مجوزدار دارد و در مجموع بیش از ۱۲۰ رسانه شامل خبرگزاری، پایگاه خبری، نشریات محلی و دفاتر روزنامه‌های سراسری در این استان فعال است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار