رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: وضعیت کنونی شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری ویروسی کرونا در حالت قرمز است و مردم باید رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند زیرا کرونا شوخی‌بردار نیست.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 07 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «رضا منصوری» افزود: ویروس کرونا هیچگونه درمان و واکسنی ندارد و تنها راه پیشگیری و مقابله با این بیماری ویروسی رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک در بیرون از منزل است.

وی اظهار داشت: مردم باید تمام برنامه‌های غیرضروری، رفت وآمدها، دورهمی‌ها و برگزاری آیین‌های تجمعی و مهمانی‌ها را تعطیل کنند چون در شرایط بحرانی کنونی مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی یار و یاور کادر درمان باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بهداشت قصرشیرین در ادامه گفت: از ابتدای شیوع بیماری ویروسی کرونا در شهرستان قصرشیرین تاکنون ۱۳۲نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که چهار تن از آنان فوت کرده اند.

دکتر منصوری ادامه داد: تاکنون در سه مرحله مردم شهرستان قصرشیرین از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده اند.

وی اضافه کرد: همه افراد نیاز نیست که واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند و افرادی که در معرض بیماری هستند مانند کادر درمان شامل پرستاران، پزشکان و کسانی که در مراکز درمانی در تماس با بیماران هستند و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای حاد تنفسی و قلبی، افراد بالای ۶۰ سال، خانم های باردار باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

وی گفت: تعداد محدودی واکسن آنفلوآنزا در اختیار بهداشت و درمان قرار گرفت که برای کادر درمانی که با بیماران در تماس هستند تزریق شده و در مرحله بعدی تزریق برای مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای از طریق مراکز بهداشتی انجام و در سامانه ثبت می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

طبق اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان کرمانشاه ۱۳هزار و ۶۷۱ نفر بستری و ۱۲هزار و ۵۱۰نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۱ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۲۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار