معاون توسعه ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان اصفهان از راه‌اندازی سامانه "اصفهان فعال" با رویکرد تقویت ورزش همگانی در این استان همزمان با هفته تربیت بدنی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 09 October 2020

حسین زیبایی اظهارداشت: این سامانه با همکاری هیات ورزش همگانی استان برای نخستین بار در کشور در راستای کسب آمار و ارقام، تکمیل اطلاعات در مورد جامعه آماری افراد فعال در ورزش، کارآفرینی ورزشی و اشتغال زایی از همه مهمتر توسعه ورزش همگانی فعالیت خواهد کرد.

 ۲۶ مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: پیش تر مشخص نبود که چه تعداد از مردم استان چه به صورت نیمه حرفه‌ای و چه مبتدی ورزش می‌کنند و در قالب این سامانه به اطلاعات جدید و گزارش‌های خوبی دست می یابیم که روند سیاست‌گذاری را تسهیل خواهد کرد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اصفهان معرفی انواع رشته‌ها برای آشنایی بیشتر شهروندان را از دیگر قابلیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: رونق ورزش در خانواده‌ها و تشویق همه اعضا به روی‌آوری به فعالیت‌های ورزشی با ارائه اطلاعات مفید و موثر از هر رشته ورزشی میسر خواهد بود.

زیبایی با بیان اینکه  مقوله کارآفرینی در ورزش و کسب درآمد از طریق این صنعت در کشور و استان با چالش روبه روست و مغفول ماند، تصریح کرد: توانمندسازی ، آموزش صحیح و ارائه راهکارهای خلق ثروت از طریق ورزش کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این ارتباط در قالب سامانه اصفهان فعال تلاش شده که از ظرفیت این بخش بیشتر استفاده شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اصفهان یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها را انجام فعالیت‌های فیزیکی روزانه و انتخاب دست کم یک رشته ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج ورزش در استان با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب و فضای باز و پارک‌ها امری شدنی است که البته همکاری دیگر نهادها را هم می‌طلبد.

وی به برنامه ریزی برای طراحی یک برنامه(اپلیکیشن) دیگر در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اشاره کرد و گفت: این برنامه آبان امسال رونمایی میشود و هدف از طراحی و استفاده از آن تعامل با سایر نهادها، انعکاس رخدادهای ورزشی و آموزش است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار