مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان از مسوولان قضایی استان که در زمینه پیگیری و استیفای مطالبات اوقاف همکاری لازم را داشتند تقدیر کرد.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 05 November 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک از مطالبه حدود ۷۰۰ میلیارد ریالی این نهاد از ادارات، نهادها و مجموعه‌های رسمی استان اصفهان از محل پرداخت اجاره موقوفات خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت:  در سالهای اخیر رغبت مردم این استان به سنت الهی وقف به دلیل ماندگاری و حراست بیشتر نسبت به صدقات افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: رغبت مردم اصفهان به فرهنگ کار نیک در مقاطع مختلف از جمله مواسات و سیل، زلزله و برای تامین مسکن و تحصیل افراد نیازمند اثبات شده ولی گرایش به وقف و گذشت ازبخشی از مال برای تداوم کار خیر جایگاه ویژه و خاصی در بین مردم استان دارد.

بلک افزود: همیشه واقفان با برداشت های صحیح از نیازها و اولویتهای جامعه به همان نسبت مال خود را وقف می کنند و در شرایط کرونا با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشترین ضرورت را در وقف برای مسائل بهداشتی می‌دانند.

وی از خیرین خواست تا با حضور در وقف‌های مشارکتی همان اندک اندک‌های خود را برای شکل‌گیری وقف بزرگ در جامعه شرکت دهند که از جمله آن می‌توان به کمک برای خرید تجهیزات و رفع نیازهای پزشکی و درمانی بیماران کرونا و یا بیماریهایی مانند پروانه و ام اس اشاره کرد.

بلک افزود: نمودار سن واقفان از کهنسالی به جوانی در استان کاهش یافته و شاهد آن هستیم که افراد در سنین جوانی به سنت دیرینه اسلام عمل می کنند.

به گفته وی ورود جوانان به حوزه وقف نشاندهنده ارتقای کیفی سنت وقف است زیرا شاید دارایی و ثروت یک جوان به اندازه فرد سالمند نباشد ولی گذشت از همین مال در راه خدا بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

این مسوول یادآور شد: در این رابطه بتازگی جوان روشندلی در نجف‌آباد تنها دارایی خود را که منزلی بود در راه قرآن وقف کرد و به خط بریل ثبت شد.

وی از سوی دیگر به وقف افرادی مانند واقف خیراندیش حاجیه خانم غروی اشاره کرد که با وجود آنکه سالها با حرفه معلمی در راه وقف دانش خود به دانش آموزان تلاش کرده و دارایی آنچنانی ندارد، خانه قدیمی خود را در راه هزینه کرد درآمد آن موقوفه برای افراد زیرپوشش بهزیستی وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان به افراد خیراندیش توصیه کرد که در این شرایط حاضر به لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹، به وقف‌های جدید در زمینه کمک به بهداشت و سلامت جامعه ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :