فرماندار آبدانان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون از ۲ هزار و ۲۶ نفر از شهروندان این شهرستان تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۹۳۶نفر به کرونا مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 06 November 2020

به گزارش تابناک ایلام،"سیروس مرادحاصلی گفت:متاسفانه از مجموع افراد مبتلا به کرونا تاکنون 21نفر فوت کرده اند و در حال حاضر نیز ۸ نفر در بیمارستان بستری هستند.

 

فرماندار آبدانان  تصریح کرد: از تعداد 936نفر مبتلا به کرونا در شهرستان آبدانان 117 نفر کارکنان ادارات و کادر درمانی این شهرستان هستند.

 

مرادحاصلی افزود: مهم‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در مراسمات عزا با وجود ممنوع بودن است.

 

وی بیان کرد: برابر  مصوبه ستاد مبارزه با کرونا  درج هرگونه اعلامیه ترحیم و تسلیت در سطح شهرستان، سایت های خبری، کانال ها و گروهای تلگرامی ممنوع و پیگرد قضایی دارد.

 

فرماندار آبدانان گفت: انتظار می رود شهروندان آبدانانی همچنان به توصیه های بهداشت فردی عمل کنند و در حد امکان از منزل خارج نشوندو  با توجه به شرایط قرمز و حساس در بحث ویروس کرونا در شهرستان باید همه احساس مسئولیت کنیم.

 

مراد حاصلی تصریح کرد: نظارت بر بازار از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دستور کار متولیان قرار بگیرد و همه فروشندگان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 

وی گفت: ورودی آرامستان توسط شهرداری و نیروی انتظامی  روزهای پنج شنبه مسدود می گردد و شهروندان نیز باید با احساس مسئولیت همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرماندار آبدانان خاطرنشان کرد: اکیپی متشکل از نماینده فرمانداری، نماینده دادستان،  نماینده بهداشت و نماینده اصناف به صورت روزانه از ادارات، اصناف، سالن های ورزشی  و سایر مراکز پر خطر بازدید  می کنند و در صورت تخلف برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد./ع

 

 

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار