رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، اگر جلوی خروج دام از کشور گرفته شود، قیمت گوشت قرمز حداقل ۲۰ درصد کمتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 08 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسن آمویی با اشاره به عواملی که طی چند وقت اخیر باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده، افزود: یکی از مهمترین این عوامل خروج دام از کشور است.

وی با بیان اینکه خروج قانونی دام و صادرات آن صرفا باید در شرایطی که با مازاد تولید مواجهیم صورت بگیرد، گفت: مسئله کنونی ما خروجی غیرقانونی دام از کشور است که نتیجه آن را به صورت کمبود دام در میادین و بالا رفتن قیمت‌ها می‌بینیم.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه برخورد قاطع و سفت و سخت با کسانی‌که باعث خروج دام از کشور می‌شوند را ضروری دانست و عنوان کرد: جریمه 10، 20 میلیونی در این زمینه کارگشا نیست و معتقدم دست کسانی‌که گوشت سر سفره مردم را به خارج از کشور برده و سودهای میلیاردی عایدشان می‌شود، باید قطع شود.

آمویی افزایش قیمت نهاده‌های دامی را نیز عامل دیگری برای بالا رفتن قیمت گوشت قرمز طی چند وقت اخیر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز صرفا مربوط به کرمانشاه نیست، یادآور شد: طی استعلامی که از شهرهای مختلف ایران گرفتیم، قیمت‌ها نهایتا با چهار تا پنج هزار تومان تفاوت در همین حد است.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت گوسفند در بازار کرمانشاه را 130 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله را 110 هزار تومان اعلام کرد و گفت: از هفته گذشته تا کنون قیمت‌ها تا حدودی به ثبات رسیده و دیگر افزایشی در قیمت‌ها نداشتیم.

وی اضافه کرد: این قیمت‌ها تا حدود دو ماه قبل 80 هزار تومان برای گوشت گوساله و 110 هزار تومان برای گوشت گوسفند بود.

آمویی در ادامه از تاکید استاندار کرمانشاه برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار یاد کرد و افزود: برای این منظور ابتدا باید جلوی خروج دام گرفته شود.

وی عنوان کرد: اگر مسئولین در زمینه مدیریت قیمت گوشت قرمز پای کار بیایند، ما هم به عنوان اتحادیه قصابان قول می‌دهیم در کنار آنها باشیم.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، اگر مسئولین در کرمانشاه در بعد نظارتی پای کار بیایند قیمت گوشت قرمز در گام اول حداقل 10 هزار تومان پایین می‌آید.

آمویی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها نباید مربوط به چرخه آخر باشد و با قیمت‌های دستوری و نظارت‌های تعزیری قصابان را مجبور به فروش گوشت قرمز با ضرر کنند، خاطرنشان کرد: نظارت باید در تمام مراحل تامین و تولید گوشت قرمز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه گران شدن گوشت قرمز در درجه اول به ضرر قصابان است، تاکید کرد: قصابی‌هایی که در گذشته هفته‌ای شش راس گوساله و روزی پنج تا شش راس گوسفند کشتار و فروش داشتند، اکنون به کشتار هفته‌ای یک تا دو راس گوساله و روزی دو راس گوسفند رسیده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار