رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 244 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد ١٩ جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 11 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 423 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 174 بيمار كرونايي قطعي بوده و 27 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12665 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 448 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(50 درصد)، گچساران(25 درصد)، کهگیلویه (8 درصد)، باشت (6درصد) و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.

دکتر یزدانپناه در ادامه خاطر نشان کرد: یک راه مهم شیوع ویروس کرونا در فصول سرد انتشار ذرات تنفسی شکل گرفته بر اثر سرفه یا عطسه است. این ذرات در فصل سرما استواری و پایداری بیشتری دارند و به علت سکون هوا بیشتر در فضای آزاد و حتی بسته باقی میماند لذا در پاییز و زمستان باید در انتظار فعالیت بیشتر این ذرات باشیم.

وی تصریح کرد: ماسک زدن به شیوه صحیح، رعايت بهداشت فردي، رعايت فاصله فیزیکی و تهويه مناسب می تواند در کاهش روند انتقال بیماری نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: در شرايط موجود كه تجمعات عمومي كم شده است و محدوديت ها بخوبي اجرا مي شود نشست هاي خانوادگي مي تواند راه اصلي انتقال ويروس به ساير اعضا خانواده و جامعه باشد.

وی تاکید کرد: لازم است افراد مشكوكي كه از آنها تست انجام مي شود تا مشخص شدن نتيجه در قرنطينه باقي بمانند و چنانچه نشانه هاي باليني مبتلا شدن به كوويد ١٩ را دارند به مدت حداقل دو هفته در قرنطينه بمانند و مواظب سرايت بيماري به اعضا خانواده خود باشند. همچنین بيماراني كه در قرنطينه مي باشند چنانچه مشكلات تنفسي آنها بيشتر شود، تب آنها افزايش پيدا كند و ساير نشانه هايي كه دلالت بر وخيم شدن وضعيت بيمار باشد بايد به مراكز 16 ساعته استان و يا بيمارستانهاي كرونايي مراجعه نمايند تا در زمان مناسب بستري شوند و درمان هاي لازم را دريافت نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار