با حضور مسوولان قضایی:
با حضور مسوولان قضایی ایلام روز یکشنبه مرحله دوم طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضایی زندانیان استان اجرا شد که در پایان زمینه آزادی ۱۱۱ زندانی فراهم گردید.
کد خبر: ۹۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 07 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ پیرو بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص پایش و غربالگری پرونده‌های قضائی زندانیان، روز یکشنبه مرحله دوم این طرح در استان ایلام در سطح شهرستان دره شهر، زندان مرکزی ایلام و مجتمع حرفه آموزی استان با حضور مسوولان ذی ربط اجرا شد و زمینه آزادی ۱۱۱ زندانی فراهم گشت.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام در این آئین اظهار داشت: تعامل مراجع قضائی در هر دو مرحله طرح پایش و غربالگری قابل تحسین است و انتظار می‌رود با تداوم بررسی‌ها و پایش پرونده‌ها، زمینه استفاده و بهره مندی هرچه بیشتر زندانیان از تسهیلات قضایی فراهم گردد.

مجید احسانی افزود: اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ریاست محترم قوه و تأکیدات رئیس محترم سازمان زندان‌های کشور در اجرای آنها، همواره در دستور کار است و برای ارائه خدمات مطلوب و پیاده سازی مناسب برنامه‌های بازپرورانه تلاش می‌شود.

وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در دوره تحولی قوه قضائیه، نتایج مثبت و قابل توجهی را به دنبال داشته و اجرای قانون و مقررات، اولویت کاری بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام یادآور شد: هدف از اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است و نباید کسی بی‌جهت در زندان بماند.

در مرحله اول طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضائی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان ایلام، ۱۳۷ پرونده قضائی در زندان مرکزی و بازداشتگاه به منظور استفاده از تسهیلات قضائی و ظرفیت‌های قانونی بررسی و زمینه آزادی ۱۴ زندانی فراهم گردید./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار