پیگیری ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
یکی از رانندگان که در صف طولانی قرار دارد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد می گوید نزدیک 4 روز است که با این وضعیت روبرو هستیم و در این چند روز درآمدمان صفر بوده است!
کد خبر: ۹۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 08 December 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که تقریبا هیچ جایگاه CNG فعالی در شهر یاسوج وجود ندارد و رانندگان سرگردان از یک جایگاه به سمت جایگاهی دیگر در حال تردد هستند اما تقریبا در همه جا با در بسته این جایگاه ها مواجه می شوند !

ماجرا چیست ؟

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان دلیل متوقف شدن فعالیت برخی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان را ایمنی کم و نقص فنی اعلام کرد.

رحمتی با استناد به دستورالعمل‌ها، جلوگیری از ادامه فعالیت جایگاه‌های سوخت سی ان جی در معرض خطر را ضروری دانست و گفت: ۲۳ جایگاه سوخت سی ان جی در استان وجود دارد که براساس آخرین گزارش‌ها از وضعیت ایمنی این جایگاهها، ایمنی ۹ جایگاه استاندارد‌های لازم را دارند.
به گفته وی از فعالیت ۸ جایگاه سوخت سی ان جی در روز‌های اخیر به دلیل نواقص بحرانی جلوگیری شده است.

در جایگاه ها چه می گذرد؟

ساعتی پیش یکی از جایگاه ها با صفی طولانی از خودروها جلب توجه می کرد که خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد پیگیر ماجرا شد . بنابر گفته یکی از اپراتورها قرار است تا لحظاتی دیگر این جایگاه فعالیت خود را آغاز کند .

بنابر گفته این اپراتور مشکل اصلی به چند نکته مهم ایمنی ساز بر می گردد از جمله بخشی که باید در شرایط خطر به صورت خودکار سیستم و مدار گاز را قطع کند اما گویا این سیستم به علت نقص فنی توانایی این کار را ندارد! خرابی نازل های سوخت گیری ، اتمام مهلت برخی کپسول های فشرده ساز گاز و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر که مورد نظر اداره استاندارد قرار گرفته است و همگی دست به دست هم داده اند تا این جایگاه ها تعطیل شود!

نکته مهم دیگری که مطرح شده است بحث اختلاف شهرداری و پیمانکار است که گویا برای استاندارد سازی هر جایگاه اعتبار زیادی لازم است و مشخص نیست این اعتبار و هزینه ها را باید پیمانکار انجام دهد یا شهرداری ! و جالب تر اینکه گفته می شود پیمانکار اهل تهران است و در یاسوج نیست و متاسفانه شهرداری هم در این زمینه تاکنون واکنشی نشان نداده است!

شرایط کرونایی درآمدی که به صفر رسید!

یکی از رانندگان تاکسی که در صف طولانی قرار دارد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد می گوید نزدیک 4 روز است که با این وضعیت روبرو هستیم و در این چند روز درآمدمان صفر بوده است!

وی می گوید از لحاظ اقتصادی هم به صرفه نیست که بنزین استفاده کنیم و در شهر مسافرکشی کنیم !

واکنش شرکت پخش فراورده های نفتی

روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه گفت: مهلت ۲ هفته ای به هشت جایگاه غیر استاندارد این استان داده شده تا نسبت به نواقص موجود، ایمن سازی و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.

مهدی علیزاده روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: روز گذشته گاز ۸ جایگاه سوخت CNG به علت وجود عدم انطباق های بحرانی و پر خطر و نداشتن ایمنی لازم، قطع شد.

وی افزود: امروز به منظور پیگیری و رفع مشکل نشستی با فرمانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد.

روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقرر شده از سوی استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مهلت ۲ هفته ای به این جایگاه ها داده شود تا نسبت به نواقص موجود و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.

علیزاده بیان کرد: هم اینک گاز این جایگاه ها وصل شده اما باید ظرف ۲ هفته نسبت به استاندارد سازی و ایمن سازی آن ها هر چه سریع تر اقدام شود.

این هشت مورد به ترتیب یک مورد در شهرستان کهگیلویه، یک مورد در شهرستان لنده و ۶ مورد در شهرستان بویراحمد تعطیل بوده است.

مسکن یا درمان ؟!

شرکت پخش فراورده های نفتی اعلام کرده که برای استاندارد سازی این جایگاه ها مهلت 2 هفته ای اختصاص داده شده است ! اما آیا این مهلت برای انجام این همه اشکالات اعلام شده در این جایگاه ها کافی است ؟ (لازم به توضیح است چند ماه پیش یکی از جایگاه های CNG شهر چرام مورد تذکر استاندارد قرار گرفت و تعطیل شد که این جایگاه دار بیش از 2 ماه در حال اجرای استانداردسازی بود )

نکته دیگر اینکه گفته می شود قرارداد این پیمانکار با شهرداری تا پایان این ماه است که تقریبا کمتر از 2 هفته تا پایان قرارداد مانده است ! و اینکه در این مدت قرار است چه کسی تعمیرات و استانداردسازی را انجام دهد؟

متاسفانه بی نظمی و سهل انگاری برخی از مدیران به شدت زیاد شده است و به نظر می رسد پاسخ هایی که بیشتر نشانه توجیه است عمده واکنش هایی است که این روزها از برخی مسئولین می شنویم ضمانت اجرایی هم وجود ندارد و در شهری مانند یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد ، مشاهده چنین بی نظمی ها در عملکرد مسئولین به وفور یافت می شود! تاکنون هم تحرک یا اقدامی برای مسئولیت پذیر کردن اینگونه مسئولین دیده نشده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار