استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم کارخانه کاوه سودا در اقتصاد استان، گفت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در ایجاد، فعالیت و توسعه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان ضروری است.
کد خبر: ۹۲۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 09 December 2020

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم کارخانه کاوه سودا در اقتصاد استان، گفت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در ایجاد، فعالیت و توسعه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان ضروری است.

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مسایل کارخانه کاوه سودا که در محل استانداری برگزار شد، گفت: شهرستان مراغه از جمله معدود شهرستان‌های استان است که باغ شهری خود را در کنار حرکت به توسعه صنعتی حفظ کرده است.

وی بیان کرد: این شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‎های استان، نقش مهمی در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان دارد که امیدواریم از این پس نیز بتواند به همت مردم غیور و مسئولان با همت خود به نقش خطیر خود ادامه دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کارخانه کاوه سودا در ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: هر فعالیت صنعتی در دنیا، برخی آسیب‌های زیست محیطی نیز دارد و بر این اساس تمامی مسئولان باید برای از وارد شدن صدمه به محیط زیست جلوگیری کرده و از یافته‌های جدید علمی در این زمینه استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: کارخانه کاوه سودا از جمله کارخانه‌های مطرح استان است که توانسته نقش بسیار موفقی در توسعه صادرات غیرنفتی، اشتغالزایی و قطع وابستگی به خارج از کشور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش تیم علمی و تخصصی دانشگاه تبریز در مطالعه زیست محیطی موضوع آلایندگی کارخانه کاوه سودا قدردانی کرد و افزود: مطالعات تیم تخصصی دانشگاه تبریز در مورد آلایندگی کاوه سودا از جمله بهترین و تخصصی‌ترین مطالعات پژوهشی است.

وی افزود: برخی مجوزهای فعالیت این شرکت در سال‌های گذشته و بدون توجه به مسائل زیست محیطی، صادر شده است و ما وارث تصمیمات مدیران گذشته استان هستیم؛ با این وجود از هیچ تلاشی برای کاهش و رفع آلایندگی از کاوه سودا دریغ نکرده و نمی‌کنیم.

انتقال پساب تصفیه شده کارخانه کاوه سودا و همچنین فعالیت واحدهای توسعه این کارخانه مشروط بر اخذ مجوزهای زیست محیطی از جمله مباحق مورد بررسی در این جلسه بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :