وزیر صنعت،معدن و تجارت در بخش سوم نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان( بررسی مشکلات قطعه سازان) با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در کشور گفت: هم اکنون روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در کشور تولید می شود که این روند به تدریج در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۲۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 10 December 2020
علیرضا رزم حسینی افزود: هم اکنون قطعه سازان خودرو از جمله در استان اصفهان با مشکلات بانکی روبرو هستند که در نشست امروز راه حل این موضوع مطرح و تصویب شد.
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) هم در این نشست به اعلام برنامه ریزی در راستای جهش تولید در بعد کمی و کیفی پرداخت و گفت:افزایش ۵۰ درصدی تولید نتیجه اجرای برنامه ریزی طرح جهش در تولید خودرو است.
محسن صالحی نیا از تشکیل نشستی برای رفع مشکلات خودروسازان کشور در اوایل هفته آینده خبر داد و افزود: در این زمینه نشست مجزایی برای بررسی مشکلات خودروسازان و قطعه سازان استان اصفهان با حضور نمایندگانشان خواهیم داشت.

ارتقای کیفیت موتور خودروها با مصرف سوخت کمتر

در بخش سوم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان،قطعه سازان مشکلات خود را از جمله نقدینگی( مطالبه از خودروسازان به مبلغ ده ها هزار میلیارد تومان)،تأمین مواد اولیه ناشی از عرضه در بورس( عرضه فولاد، آلومینیوم، مس و... در بورس کالا به سختی انجام می شود) همچنین هجمه های منفی اجتماعی علیه آنها و خودروسازان و راه حل های پیشنهادی حل آنها را مطرح کردند.
معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان، استاندارد سازی قطعات، افزایش سقف اعتباری برای خودروسازان و قطعه سازان به میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان و اصلاح بازار رقابتی را از مزایای اجرای طرح جهش در تولید خودرو اعلام کرد.
محسن صالحی نیا افزود:در راستای راهبرد جهش تولید و برنامه ریزی مناسب شاهد افزایش تولید ۶۰ درصدی خودرو در هشت ماهه امسال معادل حدود ۱۲۰ هزار دستگاه و افزایش ۵۰ درصدی طرح جهش خودرو از دی ماه پارسال تا خرداد بوده ایم.
وی اضافه کرد: با ادامه این روند شاهد بهبود و شتاب بیشتر پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان و کاهش التهاب سوداگرانه بازار خواهیم بود.
مدیرعامل ایدرو ادامه داد: باید درنظر داشت حداکثر مشترک سازی قطعات هر پلتفرم به رونق زنجیره تأمین و توان افزایی سازندگان قطعات همچنین کاهش قیمت تمام شده (حفظ حقوق مشتریان) منجر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار