معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این اداره کل در کمترین زمان در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف سازمانی خود ۶۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی را در قالب ۵۱۳ پلاک در سامانه «کاداستر» ثبت کرد.
کد خبر: ۹۲۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«محمدحسین رستمی» افزود: از این میزان اراضی ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن منجر به صدور سند تک برگ شده است که دستاورد و جهشی ارزشمند است لذا می‌طلبد با تمامی توان با تخصیص اعتبارات لازم تا کاداستر و تبدیل اسناد تمامی اراضی منابع ملی ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: کاداستر اراضی در حقیقت سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که در آن با مکانیزه کردن خدمات، ثبت‌های سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه گفت: کاداستر اراضی کاهش جرایم مربوط به امور ملکی مانند سندسازی، تصرفات غیرمجاز و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها و پاسخگویی به طرفین دعواهای حقوقی را به همراه دارد.

رستمی افزود: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در حفظ آب و خاک، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امسال تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی را در راس اهداف طرح ابلاغی ۹ در ۹۹ به ادارات منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ کرد که این مهم در استان با تعاملات بعمل آمده فی مابین ما و ادارات ثبت روندی افزایشی را طی کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار