کد خبر: ۹۲۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 16 December 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 376 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 7 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند كه سن 57 درصد فوتي هاي شبانه روز گذشته كمتر از 50 سال بوده است و نشان دهنده اين واقعيت مي باشد كه عمده مرگ ومير ها به طرف سنين ميانسالي گرايش پيدا كرده است و بايد افراد در سنين ميانسالي توجه بيشتري به سلامت خود بنمايند.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 253 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 103 بيمار كرونايي قطعي بوده و 20 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 19552 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وي اذعان داشت: از 644 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج كه شامل تست هاي PCR  و سريع مي باشد حدود 26 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، دنا و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا، از مردم شریف استان خواهش میکنم از حضور در هرگونه تجمع کوچک و بزرگ به جد پرهیز نمایند.
 وی ابراز داشت: ساده انگاری و بی تفاوتی نسبت به بیماری و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی میتواند استان را وارد وضعیت قرمز کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، افزود: چنانچه کمتر از 90 درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار