کد خبر: ۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵ 01 March 2015
فرمانده سپاه ساری گفت: در ایام نوروز بیش از دو هزار و ۶۰۰ شهروندان ساروی به سرزمین نور و ایمان، خون و شهادت اعزام می شوند.
به گزارش مهر، سرهنگ غلامضا شریعتی عصر یکشنبه در جلسه ستاد راهیان نور ساری گفت: از مهمترین اهداف برگزاری راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحکیم روحیه خودباوری و تحول روحی است.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مهمی در روحیات نسل امروزی دارد، افزود: فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب می‌تواند، تأثیرگذاری خوبی در رفتار و منش افراد در تمامی جوانب زندگی داشته باشد.

وی اعزام کاروان راهیان نور را گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و گفت: در راستای اهداف این بازدید ها، مسافران نور از این مناطق از فضای معنوی و روحانی آن بهره می‌برند.

فرمانده سپاه ناحیه ساری با بیان اینکه اعزام این کاروان‌ها با همکاری فرمانداری و بخشداریها صورت می گیرد، افزود: هدف از اعزام این کاروان‌ها را در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی آشنایی با فلسفه شهادت و ایثار و نهادینه شدن این فرهنگ در بین جوانان و یادآوری خاطرات دانست و این سفر معنوی و روحانی نتایج مثبت و ارزنده‌ای خواهد داشت.

 وی اظهار کرد: امیدواریم این سفر و حج معنوی بتواند گامی در راستای انتقال ارزش‌های اصیل معنوی بیش از گذشته بوده و زائران بتوانند از این سفر توشه‌ای برای خود برداشته و سفیری برای رساندن پیام شهدا و امام راحل به هموطنان باشند .

سید عباس حسینی معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ساری راهیان نور را یکی از موثرترین راه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کردو ابراز داشت: اردوهای معنوی راهیان نور اقدامی بی نظیر در انتقال ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس است و بهترین روش برای آشناکردن جوانان با هشت سال دفاع مقدس است و باعث تکامل معنوی و رشد آینده سازان ایران اسلامی می شود انسان ها می شود.

حسینی با بیان اینکه اردوی راهیان نور سنت حسنه‌ای است که زمینه آشنایی را با میراث و گنجینه گرانبهای هشت سال دفاع مقدس فراهم می‌کند. یادآور شد: اردوی راهیان نور باید نقش مفید و اثرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن داشته باشد.

این مسئول سیاسی اظهارکرد: زائران باید این فرصت را غنیمت شمارند و در این اردو ایثار و فداکاری و خاطرات دوران دفاع مقدس را از راویان مطالبه کنند.

 معاون فرماندار ساری گفت: اردوهای راهیان نور یکی از تأثیرگذارترین برنامه های فرهنگی در جهت حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس به خصوص برای آشنایی نسل چهارم انقلاب است، آشنایی جوانان با رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام قابل توجه است و استقبال بی نظیر جوانان از حضور در این اردو نشان از معنویت فزاینده ای است که در وجود مردم ایران اسلامی دارد.

وی افزود: مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس یادگاری مقدس از عزت، افتخار و سربلندی ملتی است که توطئه ها دشمن را خنثی و از خاک خود دفاع کردند و نهال های غیرت و وطن دوستی را کاشتند تا جوانان امروز با آبیاری آنها را درختانتنومند پرورش دهند تا دشمنی چشم طمع به ایران نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار