یکی از موضوعاتی که در این گونه کارخانه های کلیدی استان بسیار بر آن تاکید می شود ، سوء استفاده در واگذاری ، سوء مدیریت ، و گاها ادعای فساد است چیزی که اخیرا در مورد کارخانه آرد یاسوج هم مطرح شده است !
کد خبر: ۹۲۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 21 December 2020

 

کارخانه آرد یاسوج همانند دیگر کارخانه های مهم و کلیدی استان مانندکارخانه قند یا فولاد یاسوج همواره دچار حواشی متعددی بوده است به گونه ای که حواشی آن تاثیرات بسیار زیادی بر قدرت صنعتی استان گداشته است .

یکی از موضوعاتی که در این گونه کارخانه های کلیدی استان بسیار بر آن تاکید می شود ، سوء استفاده در واگذاری ، سوء مدیریت ، و گاها ادعای فساد است چیزی که اخیرا در مورد کارخانه آرد یاسوج هم مطرح شده است !

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن طی گزارش به نکاتی عجیب از فساد 7 میلیاردی در این کارخانه از زبان مسئولان فعلی این کارخانه اشاره کرده است که در صورت تایید و اثبات مهری است بر بی تدبیری و عدم نظارت صحیح در استان!
 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد امیرحسین نظافت اظهار کرد: قریب به هجده ماه است که رصدگر مشکلات کارخانه آرد یاسوج و اقدامات مدیران این بخش تولیدی بوده‌ایم که خوشبختانه مدیران این کارخانه تاکنون از هیچ کمک، راهنمایی جهت بهبود روند این واحد تولیدی مضایقه نکرده‌‌اند.

وی گفت: ضمن گلایه از مسئولانی که پیگیر مطالبه گری مردم نبوده و آنطور که شایسته است به این امر اعتلا نبخشیده اند، از مدیران و مسئولان مطالبه گر استان که خودجوش پای میز مطالبه گری حاضر شده و همسو با اصلاح استان گام بر می‌دارند تشکر کرده و حضور مدیرعامل کارخانه آرد یاسوج در جمع دانشجویان بسیجی را به فال نیک می‌گیریم.

وی گفت: امیدواریم این روند پاسخگویی به خواسته های دانشجویان، نه تنها برای کارخانه آرد و مسئولین آن بلکه برای همه دستگاه های استان با توجه به حسن نیت و دغدغه دانشجویان بسیجی در جهت رشد و تعالی استان، صورت پذیرد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن که سخنان وی را فارس منتشر کرده است ، عنوان کرد : جناب آقای وفایی در حالی در این نشست از روند رو به رشد کارخانه آرد از زمان حضور خود سخن می‌گویند که برخی از رسانه های استان، خبرهایی برخلاف این ادعا منتشر کرده‌اند ولی ایشان اذعان کرده علاوه بر اینکه در دوران مدیریتی وی کارخانه آرد از چنگال خصوصی سازی رها شده، روند رو به رشدی نیز در پیش گرفته است.

نظافت: ضمن تشکر از مسئولینی که دغدغه مردم را داشته و جلوی خصوصی سازی ناصحیح صنایع و کارخانجات استان را گرفته اند، به سخنان وفایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به سخنان رئیس جدید کارخانه آرد شاهد رشد جدی این کارخانه باشیم و بسیج دانشجویی رصدگر بوده تا رکودی بر تولید و اشتغال حکمفرما نشود.

نظافت گفت: در این نشست صحبت‌های امیدوار کننده ای توسط مدیر کارخانه گفته شد و یکسری دغدغه هایی از جانب دانشجویان بسیجی وجود داشت، از طرفی با توجه به اظهارات ریاست کارخانه، دغدغه های جدیدی نیز به دغدغه های قبلی اضافه گردید.

وی ادامه داد: ریاست کارخانه آرد در نشست مذکور پرده از فساد هفت میلیاردی برداشتند و این مهم بسی جای امیدواری در راستای شفاف‌سازی است.

این فعال دانشجویی گفت: در این نشست علاوه بر فساد 7 میلیاردی گذشته، از هزار و 440 مورد تخلف ریز و درشت در کارخانه در سنوات گذشته پرده برداشت که به بیان وی غالب اسناد در دست نهاد های نظارتی وجود دارد.

نظافت ضمن ابراز نگرانی از این حجم از تخلفات گسترده در یک واحد صنعتی استان گفت: چرا تا کنون با متخلفین این تخلف بزرگ برخوردی صورت نگرفته و این سرمایه و پول به صاحبان اصلی خود یعنی،کارگران بازگردانده نشده است.

وی افزود: از نهاد های نظارتی خواهان پیگیری جدی این موضوع فراموش شده هستیم و ما دانشجویان بسیجی، مطالبه گر این حق جامعه کارگری خواهیم بود.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی ضمن حمایت از مطالبه گری مدیران کارخانه آرد گفت: تا زمانی که مدیران این کارخانه به دنبال رشد کارخانه، امنیت شغلی کارگران و حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد استان باشند دانشجویان بسیجی را در کنار خود خواهند داشت و هم صدا با آنها مطالبه گر تخلفات کارخانه و پیگیر مطالبات کارخانه خواهیم بود.

فعال بسیجی ادامه داد: از مسئولین استانی و کشوری تقاضای تعامل بیش از پیش جهت رفع مشکلات و کمک به رشد این واحد تولیدی را داشته و با توجه به سنگ اندازی هایی که توسط برخی در داخل و خارج استان صورت می‌گیرد انتظار داریم این کارشکنی ها پایان یابد و ما در حمایت از تداوم روند رشد با ورود قاطع، جلوی این سنگ انداری هارا گرفته و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی خواستار همراهی رسانه‌ها در این قضیه شد و گفت: با همراهی رسانه‌ها و کمک مدیران کارخانه شفاف‌سازی لازم انجام خواهد شد تا این واحد تولیدی با شفافیت هر چه تمام به تولید و اشتغال استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار