مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی قم صبح سه شنبه با حضور رئیس فدراسیون شمشیربازی با ۱۱ رای، علی قنبری را به عنوان نخستین رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 22 December 2020

مدیر کل ورزش و جوانان قم در این جلسه، یکی از برنامه های این اداره کل را راه‌اندازی رشته‌های جدید عنوان کرد و گفت: رشته قایقرانی و شمشیربازی از جمله رشته‌های جدید است که در قم فعال شده است.

رسول منعم افزود: به منظور فعال سازی رشته شمشیربازی در این استان، کارگروهی تشکیل و با برنامه ریزی انجام شده ضمن ایجاد رشته شمشیربازی، مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی برای انتخاب رئیس هیات شمشیربازی صورت گرفت.

وی با اشاره به رشد رشته شمشیربازی در کشور طی چند سال اخیر گفت: در سالیان گذشته اقدامات موثری در رشد و پیشرفت این رشته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی انجام شده است که با تلاش های فدراسیون شمشیربازی هم اکنون این رشته دارای ورزشکارانی در المپیک است.

منعم، حفظ مجموعه ورزشی میثم قم را از جمله اقدام های صورت گرفته به منظور رشد و پیشبرد زیرساخت‌های استان دانست و تاکید کرد: هم اکنون این مجموعه ورزشی به یک پایگاه برای فعالیت تعدادی از رشته‌های ورزشی از جمله شمشیربازی تبدیل شده است.

وی گفت: رشته شمشیربازی از جمله رشته‌هایی است که با ماهیت اعتقادی و دینی و شرایط معنوی قم همسویی دارد به همین دلیل زمینه برای توسعه این رشته در این استان فراهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: ایجاد هیات رئیسه قوی، برقراری ارتباط مناسب با دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، تهیه برنامه کوتاه مدت و توجه به دانش افزایی رشته شمشیربازی از موضوع‌هایی است که باید در اولویت هیات شمشیربازی قرار گیرد.

در این مجمع انتخاباتی علی قنبری با کسب ۱۱ رای اعتماد از مجموع ۱۱ رای مجمع انتخابات هیات شمشیربازی استان قم به عنوان نخستین سکاندار این هیات ورزشی معرفی شد.

قنبری با این انتخاب به عنوان جوان‌ترین رئیس هیات‌های ورزشی استان قم است که هدایت این ورزش المپیکی و نوپا در استان قم را عهده‌دار شده است. وی با ۲۸ سال سن، داری مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت ورزشی و یکی از چهره‌های فعال و شناخته شده در سطح ورزش استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار