آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز یکشنبه با حضور جمعی از طلبه ها و فضلای حوزه علمیه در مسجد سلماسی قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 27 December 2020

به گزارش تابناک قم، در این آیین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت به مناسبت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س)، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی با تاکید بر اهمیت دفاع و پشتیبانی از ولایت اظهار داشت: حضرت فاطمه در راه ولایت پذیری، دفاع و صیانت از حریم ولایت، پشتیبانی از ولی امر و امام وقت خود به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سیفی مازندرانی افزود: آنچه که در میان همه خوبی ها و مکارم اخلاق حضرت فاطمه نمود و تجلی دارد و برجسته است مساله دفاع از ولایت می باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: سرداران سرافراز شهید راه مقاومت و راه دفاع از کیان اسلام و ولایت نیز همین خصوصیت را دارند.

سیفی مازندرانی تصریح کرد: آنچه که سردار سلیمانی را محبوب قلب های همه مومنان کرد ذوب شدنش در ولایت بود، این شهید والامقام برای ایمان، اعتقاد و ایثاری که در راه ولایت داشت شب و روز در بدترین وضع خطر بود ولی باکی نداشت.

استاد حوزه علمیه قم همچنین ولایت اهل بیت و ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز دفاع از ولایت به معنای دفاع از رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) است و مساله پشتیبانی بزرگترین تکلیفی است که متوجه هر انسان مومنی می شود همان گونه که فاطمه زهرا(س) در زمان حیات مبارک خود بزرگترین تکلیف را دفاع از امیرالمومنین(ع) و ولی امر الهی می دانست.

وی تاکید: راه فاطمه باید توسط ما و بویژه حوزه های علمیه زنده شود.

سیفی مازندرانی همچنین با بیان اینکه مساله دیگر ما فتنه های پیش رو است افزود: این فتنه ها در زمان امیرالمومنین نیز در برابر ولایت آن حضرت قد علم کرده بود و در زمان هم از ابتدای پیروزی انقلاب فتنه های مختلفی را داشتیم که در مقابل ولایت فقیه قد علم کرده بودند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه، طلبه ها، فضلا، اساتید و فقهای آن اهل بصیرت و بیدار هستند یادآور شد: در ۱۹ دی نیز همین حوزه ها بودند که جرقه انقلاب را شروع کردند از این رو اجازه نمی دهند که اهداف این انقلاب، راه شهیدان و راه شهادت حضرت فاطمه به فراموشی سپرده شود و صیانت از حریم ولایت و دفاع از حق ولی امر همیشه برای آنها نصب العین خواهد بود.

شرکت کنندگان در این آیین با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و همچنین «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «لبیک یا خامنه ای لبیک با حسین» است ضمن اعلام انزجار از توطئه ها، شیطنت ها و دشمنی های استکبار، ایادی و مزدوران پلید آن بار دیگر با قاطعیت پیوند مستحکم خود با ولایت و آرمان امام راحل را ابراز نمودند.

در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

 نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

  قیام ۱۹دی سال ۵۶ قم تظاهرات اعتراضی به چاپ مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات در توهین به امام راحل بود.

این قیام نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشت که از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می شود و پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی معرفی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار