معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هدف اصلی و اولویت طرح غربالگری محله محور کرونا با گروه های پرخطر و آسیب پذیر جامعه است.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 30 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: گروه های پرخطر جامعه شامل افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و سالمندان هستند که این جامعه هدف در غربالگری کرونا توسط تیم مراقبتی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی دومین گروه پرخطر کرونا را اطرافیان این بیماران دانست و افزود: کلیه اطرافیان افراد مبتلا به کرونا در غربالگری محله به محله باید مورد سنجش و مراقبت قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: علاوه بر این ۲ گروه که اولویت و هدف اصلی غربالگری محلات (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) هستند، عموم مردم استان نیز برای حفظ سلامت خود و اطرافیان باید از طریق سامانه salamat.gov.ir و تماس از طریق ۴۰۳۰ وضعیت سلامت جسمانی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار دهند.

دکتر صادقی فر یادآور شد: طرح محله محور غربالگری کرونا متشکل از سه تیم اصلی مراقبتی، نظارتی و حمایتی است که هر کدام از این گروه ها شرح وظایف خود را به دقت انجام می دهند.

وی به شرح وظایف تیم های مراقبتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اضافه کرد: تیم های مراقبتی از ۲ بخش که وظیفه رهگیری تماس با بیماران مشکوک را دارند و گروه دیگر که مراقبت در منزل بیماران را برعهده دارند، تشکیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص تیم های نظارتی و حمایتی این طرح نیز گفت: تیم های نظارتی وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف، اماکن و ادارات را برعهده دارند و تیم های حمایتی نیز اقلام حفاظتی نظیر ضدعفونی، ماسک، مسایل مربوط به معیشت و همچنین قرنطینه مبتلایان به کرونا را نیز تامین می کنند.

صادقی فر عملکرد فعالیت تیم های متشکل طرح شهید سلیمانی (غربالگری محله محور کرونا) در سراسر استان ایلام را مثبت و رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر اقداماتی که این در قالب این طرح صورت گرفته و کاهش شیوع کرونا در استان را نیز در پی داشته است، نباید از نقش مدیریت و قرارگاه عملیاتی کرونا استان، همکاری دستگاه ها اجرایی در اعمال محدودیت ها کرونا غافل شویم.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تسریع در شناسایی مبتلایان، حمایت و مراقبت از گروه های در معرض آسیب، کاهش بستری و فوتی های این بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا در استان است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار