فرماندار قم با اشاره به تداوم اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح هم اکنون توانسته است همه محله های قم را زیر پوشش خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان رویکرد اصلی طرح محله محور شهید سلیمانی اظهار کرد: رویکرد اصلی این طرح، آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع دوباره بیماری کووید19 بر اساس شبکه بندی و ساماندهی نیروهای فعال و جهادی است.

وی افزود: تعداد محله های تحت پوشش این طرح از 90 محله در هفته گذشته به 104 محله رسیده و می توان گفت هم اکنون همه قم را زیرپوشش دارد.

فرماندار قم ادامه داد: جمعیتی حدود یک میلیون و 264 هزار نفر در قالب حدود 332 هزار خانواده زیرپوشش این طرح در استان هستند که از این تعداد، حدود 97 هزار نفر به عنوان افراد پُرخطر بیش از 60 سال، 28 هزار نفر به عنوان زنان سرپرست خانوار و 8 هزار نفر نیز به عنوان مادران باردار به طور ویژه زیرپوشش قرار گرفته اند.

حیدری اضافه کرد: برخی اهداف این طرح محله محور مانند قطع زنجیره اتصال و شیوع کووید19 و همچنین کاهش فوتی ها و بستری های مشکوک کرونایی به میزان نسبتا زیادی محقق شده است.

وی نتایج به دست آمده در این طرح را حاصل تلاش و کوشش همگانی مردم و مسؤولان استان دانست و بیان کرد: همه بدانیم هرگونه غفلت یا عادی انگاری اوضاع می تواند قم را دوباره با بحران کرونا درگیر کند.

فرماندار قم همچنین از همه دستگاه های استانی خواست تا با در اختیار گذاشتن تجهیزات خود در این طرح مهم و همگانی مشارکت کنند.

وی گفت: هم اکنون تیم های مراقبتی در محله های قم به وسائل نقلیه نیازمندند که البته برخی نهادهای استان، بخشی از خودروهای در اختیار خود را به این طرح اختصاص داده اند، اما نیاز به تجهیزاتی از این دست برای اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی همچنان احساس می شود.

حیدری درباره طرح ساماندهی کارگران ساختمانی نیز بیان کرد: لازم است تا شورای اسلامی شهر قم با اختصاص یک قطعه زمین به انجمن صنفی کارگران، آنان را برای احداث مکان ساماندهی کارگان ساختمانی یاری رساند.

وی افزود: این اختصاص زمین در بسیاری از شهرهای کشور اتفاق افتاده و از این رو شایسته است تا در قم نیز محقق شود.

فرماندار قم همچنین لزوم ساماندهی کارگران اتباع خارجی را نیز یادآوری کرد و گفت: تعیین تکلیف این عزیزان نیز در دستور کار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار