استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آلودگی هوای شهر تبریز و ضرورت تأمین برق و گاز مصرفی مردم، خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه حرارتی تبریز به منظور حذف سوخت مازوت در این نیروگاه شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 03 January 2021
به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با نشست ویژه بررسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو، اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز در استان و ضرورت تأمین گاز مصرفی خانواده‌ها، تمهیداتی برای کاهش بار مصرف در بخش‌های صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی، میزان مصرف گاز در استان طی 24 ساعت گذشته را 38 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل از آن، 2 میلیون مترمکعب کاهش یافته که نشان می‌دهد اقدامات انجام‌شده موثر بوده است.

پورمحمدی، استفاده نیروگاه‌ها و برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی از سوخت جایگزین را یکی از این تمهیدات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام نیروگاه‌های استان به جز نیروگاه تبریز از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: در تامین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم و سوخت مورد نیاز همه این نیروگاه‌ها تأمین می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر، تنها نیروگاه تبریز از سوخت مازوت استفاده می‌کند، افزود: با توجه به اینکه امکان استفاده از گازوئیل به دلیل مسائل فنی در نیروگاه تبریز وجود ندارد و سوخت جایگزین این نیروگاه نیز مازوت است، از وزارت نفت درخواست داریم سهمیه گاز این نیروگاه به میزان 2 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت هوای شهر تبریز برای همه گروه‌ها، ناسالم است و انتظار می‌رود با حذف سوخت مازوت شاهد وضعیت بهتری باشیم.

پورمحمدی همچنین گزارشی از اقدامات پیشگیرانه برای مصرف بهینه انرژی در فصل زمستان ارائه کرد و گفت: موضوع مدیریت مصرف برق و گاز به تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و خصوصی ابلاغ شده است.

پورمحمدی از تشکیل کمیته اضطراری مدیریت مصرف انرژی استان در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ وزارت نیرو مقرر شده است که تمام نیروگاه‌ها از سوخت جایگزین استفاده کنند که این موضوع شامل برخی از واحدهای صنعتی مثل پتروشیمی و پالایشگاه و برخی از کارخانه‌های بزرگ نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه با صاحبان صنایع در این خصوص مکاتبه شده است، افزود: به فرمانداران نیز ابلاغ شده است که میزان برق مصرفی معابر شهری و پارک‌ها را به میزان 50 درصد کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار