کد خبر: ۹۲۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 03 January 2021

عزت الله ضرغامی با انتقاد شدید از واردات بی رویه گفت: مادامی‌که تکلیف‌مان را با «مافیای» واردات و نظام دلالی روشن‌ نکنیم تولید ملی رونق نمی‌گیرد.

به گزارش تابناک تبریز، وی که در یک گفتگوی آنلاین با دانشگاهیان دانشگاه آزاد کرمانشاه سخن می گفت تاکید کرد: باید زیر میز "رانت و انحصار"ی زد که مثل بختک روی تولید ملی خیمه زده است.

ضرغامی یادآور شد : ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی به "تبعیض" برمی‌گردد مصادیق مهمی از این تبعیض‌ها را فهرست کرده‌ام. از دانشگاهیان می‌خواهم که فهرست های جدیدی را در این زمینه ارائه دهند ،چاره‌ای جز حرکت به سمت شفافیت نداریم.

وی در این زمینه به عضویت همزمان برخی ها در هیات مدیره های مختلف اشاره کرد و گفت: برخی مدیران با عضویت در هیئت مدیره های متعدد دریافتی‌های کلانی دارند، در حالی که شرکت‌های آنان به دلیل زیان‌ده بودن مالیات نمی دهند. باید به این رفتارها خاتمه داد.

به گفته ضرغامی هرچند که در شاخص عدالت در زمینه خدمات نظام به مناطق محروم و روستاها کارنامه قابل تحسینی داریم، ولی در طول سال‌های اخیر ضریب جینی که مرتبط با فاصله طبقاتی است، افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: گام دوم انقلاب جز با آسیب‌شناسی گام اول و اصلاح قاطع رویه‌های غلط و زیان‌بار به نتیجه نمی رسد.

ضرغامی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از ادعای « گفتگو» در دولت روحانی گفت: آقایان مدعی، نه تنها نتوانستند با خارجی‌ها مذاکره کنند بلکه در عرصه گفت‌وگو و مذاکره داخل نظام هم مردود شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همزمانی در گذشت سردار شهید قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی یادآور شد : شهادت سردار سلیمانی در ترویج مکتب او و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی در گسترش و اقبال به آثار و اندیشه های آن عالم جلیل‌القدر موثر خواهد بود.

ضرغامی تصریح کرد: مکتب سلیمانی یعنی خلاقیت و شجاعت در تاکتیک و میدان عمل بر اساس راهبردها و سیاست‌های کلان نظام و رهبری.

به گفته وی آنهایی که دائماً با استنادهای فرمایشی جلوی نوآوری و شجاعت مدیران در میدان عمل را می‌گیرند ؛ هیچ نسبتی با آن بزرگان ندارند.الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :