برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان:
مدیران کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی ایلام با هدف پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از تالاب ها و مراکز تجمع پرندگان مهاجر استان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در این بازدید، اظهار کرد: برنامه پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با همکاری اداره کل دامپزشکی از شهریورماه سال جاری در حال اجرا است.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، نیروهای اجرایی و یگان حفاظت اداره کل و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها ضمن پایش تالاب ها و زیستگاه های پرندگان، هرگونه تلفات و یا مرگ مشکوک پرندگان را به ادارات دامپزشکی جهت نمونه برداری و انجام آزمایش اطلاع می دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان ایلام مشاهده و یا گزارش نشده است.

پورنجف مدیرکل دامپزشکی ایلام نیز در این بازدید گفت: : اجرای برنامه های مشترک دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان به صورت مستمر در زیستگاه های آبی استان تا پایان سالج اری ادامه خواهد داشت./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار