با فروکش کردن موج سوم کرونا و کاهش آمار مبتلایان به تدریج از اهمال محدودیت ها کاسته و بعضی مشاغل از جمله تالارها که تعطیلی طولانی مدتی را سپری کرده بودند بازگشایی شدند.
کد خبر: ۹۳۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 12 January 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::با فروکش کردن موج سوم کرونا و کاهش آمار مبتلایان به تدریج از اهمال محدودیتها کاسته و بعضی مشاغل از جمله تالارها که تعطیلی طولانی مدتی را سپری کرده بودند بازگشایی شدند.

بازگشایی تالارها و اجرای مراسمات عروسی هر چند با اعمال شیوه نامه های خاص بوده اما تداعی گر احیا مراسمات و مجالس عزا و ترحیم بدون توجه به رعایت پروتکلها گردیده است؛ کما اینکه طی روزهای اخیر بعضی مجالس به سبک و سیاق دوران قبل از کرونا در سطح شهرها و روستاها برگزار و انگار کرونایی وجود ندارد.

لازم به یادآوری است که بسیاری خانواده ها به تبعیت از شرایط کرونایی از برگزاری مراسم رسمی خودداری و بصورت محدود برگزار می کنند اما این دوگانگی باعث شده مورد شماتت اقوام و فامیل قرار و از ترس طعنه دیگران مراسمات را کامل انجام دهند.

فرماندار آبدانان در این باره می گوید" از آنجا که اجرای محدودیتهای طولانی مدت برای بعضی صنوف خطرساز منجمله تالارها موجب متضرر شدن آنها گردید لذا دولت با توجه به رنگ بندی مناطق اجازه بازگشایی تالارها با ظرفیت ۳۰ درصد و منوط به اجرای ضوابط و رعایت پروتکلهای وزرات بهداشت داده است".

سیروس مراد حاصلی در مورد مجالس عزا نیز گفت: همانطور که همه مستحضر هستند بر اساس آمار بیشترین عامل شیوع کرونا ناشی از برگزاری و شرکت در مجالس، محافل و تجمعات است مع الذلک توصیه ما به مردم این است که حتی المقدور مجالس را محدود و مختصر و از شرگت در مراسمات غیر ضروری پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد کرونا ادامه داشته و در صورت غافل شدن از آن تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. لذا نحوه و شیوه زیستن با این ویروس باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مراد حاصلی ادامه داد: هر چند مردم نسبت به خطرات کرونا آگاه بوده و به خوبی درک میکنند که مجالس را مختصر و با حداقل انجام دهند اما ستاد کرونا از طریق موانع ایجابی و استقرار نیروی انتظامی در آرامستانها با متخلفان برخورد و به دستور دادستان سیستم ادوات مداحان را ضبط خواهند کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار