مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با تقدیر از مدافعان سلامت در بخش درمان تامین اجتماعی استان از ابتلای بیش از یک سوم کادر درمان تامین اجتماعی به کروناویروس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 02 February 2021

ابتلای یک سوم کادر درمان تامین اجتماعی سمنان به کرونا/ تعطیلی احتمالی بخش کرونای بیمارستان شفا

به گزارش تابناک سمنان مجتبی اکرم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 220 نفر از 650 پرسنل بخش درمان تامین اجتماعی به بیماری کووید19 مبتلا شدند. خوشبختانه اکثر همکاران مبتلاشده به صورت سرپایی درمان شدند و در قرنطینه قرار گرفتند اما تعدادی نیز در بخش کرونا بستری شدند.

وی از کروناویروس به عنوان بزرگترین چالش بخش درمانی کشور در چند دهه اخیر نام برد و افزود: بخش عمده توان و انرژی حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز در این یک سال درگیر بحث کروناویروس بوده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تا اواسط خردادماه هیچ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی استان سمنان بستری نمی‌شود ادامه داد: بعد از افزایش مبتلایان، همکاران ما نیز در بیمارستان شفا به درمان بیماران کرونایی پرداختند.
وی از مراجعه یک هزار بیمار در ارتباط با کرونا به بخش کرونا بیمارستان شفا خبر داد و تصریح کرد: از خردادماه تا کنون بیش از 700 بیمار مبتلای کووید19 در بیمارستان شفا بستری و درمان شدند.

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه همکاران ما به موازات خدمات‌دهی به کرونایی‌ها در سایر بخش‌ها به خدمات‌دهی به بیماران ادامه دادند خاطرنشان کرد: در ابتدا به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، مراجعت به بیمارستان‌ها در سراسر کشور و از جمله در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کمتر شد اما به مرور مراجعه‌ها نیز افزوده شد.

ترس از کرونا ضریب اشغال تخت‌ها را 35درصد کاهش داد

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از نیمه‌تعطیل شدن بخش دندانپزشکی تامین اجتماعی به دلیل مخاطرات این حوزه خبر داد و گفت: البته مراجعه به حوزه دندانپزشکی نیز در تمامی استان ها و در سراسر کشور با کاهش مواجه بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص مخاطرات احتمالی ناشی از تاخیر در مراجعه به بیمارستان در اثر ترس از بیماری کرونا اظهار کرد: در اوایل میزان مراجعات بسیار کاهش یافته بود به طوری‌که ضریب اشغال تخت‌ها در سطح کشور به طور میانگین 35 درصد کاهش یافت و این رقم در بخشی از مراکز تامین اجتماعی حتی به حدود 65درصد هم رسید.

این پزشک با بیان اینکه تاخیر در مراجعه مخاطرات جدی برای بیماران قلبی و یا کسانی که نیازمند جراحی هستند دارد افزود: این تاخیرها ممکن است عوارض جدی برای بیماران به همراه داشته باشد. راهکار این مهم این بود که در هر شهر تنها یک بیمارستان به کرونایی‌ها اختصاص یابد و دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اصطلاحا پاک نگه داشته شوند که خوشبختانه همین تصمیم نیز در حوزه سلامت کشور گرفته شد.

دکتر اکرم از ویزیت 660 هزار نفر در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در 9 ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در همین مدت 5200 بستری و 2400 جراحی در بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی استان انجام شده است.

افزایش قابل توجه سی‌تی‌اسکن‌ها در بیمارستان شفا

وی از انجام 600 زایمان طی 9 ماهه اخیر در بیمارستان شفا سمنان خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی 2000بیمار در بخش دیالیز تامین اجتماعی استان دیالیز شدند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین فعالیت همکاران ما به دلیل شیوع کرونا در بخش سی‌تی‌اسکن انجام شده ادامه داد: افزون بر 6400 سی‌تااسکن در بیمارستان شفا طی این مدت انجام شده است.

وی با تقدیر از کادر درمان بخش کرونا در استان تصریح کرد: همکاران ما در بیمارستان‌های استان طی این یک سال تلاش‌های بسیار زیادی داشتند که قدردان همه آنها هستیم.

این پزشک بر لزوم توجه جدی به پروتکل‌ها تاکید کرد و از عموم شهروندان استان خواست همچنان در رعایت پروتکل ها و حفظ فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند.

احتمال تعطیلی بخش کرونا بیمارستان شفا سمنان

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان در چند هفته اخیر گفت: با کاهش تعداد مبتلایان روزانه قرار است که همه مبتلایان در مراکز بیمارستانی علوم پزشکی استان درمان شوند و لذا بخش کرونا بیمارستان ما احتمالا تعطیل خواهد شد.

دکتر اکرم با ابراز خرسندی از کمیت و کیفیت زیرساخت‌های درمانی در تامین اجتماعی استان گفت: زیرساخت‌های درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در استان سمنان حدودا سه برابر نرم کشوری است.هشت مرکز درمانی تامین اجتماعی در سراسر استان دارد این در حالی است که کل مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور 270 مرکز است.

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان حدودا یک درصد بیمه‌شدگان کشورنداضافه کرد: براساس این سهم قاعدتا سهم استان از مراکز درمانی تامین اجتماعی باید سه مرکز باشد و این در حالی است که هشت مرکز درمانی فعال زیرمجموعه تامین اجتماعی استان فعالیت دارد و لذا از این نظر مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان سمنان سه برابر نرم کشوری است.

بهره‌برداری از 4 پروژه درمانی تامین اجتماعی با اعتباری 8 میلیارد تومانی

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های بخش درمان در دهه فجر از افتتاح چند پروژه درمانی در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها افزون بر 8 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از افتتاح بخش ویژه و یا "وی آی پی" بیمارستان شفا سمنان به عنوان یکی از این پروژه‌های آماده بهره‌برداری خبر داد و افزود: علاوه بر این پروژه‌های توسعه بخش دیالیز، توسعه بخش "آی سی یو" و توسعه "سی‌سی یو" نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار