در دهه فجر صورت گرفت:
امروز (۱۸ بهمن ماه) عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب که به عنوان چهارمین پتروشیمی استان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت، استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه     هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین اجرایی این پروژه گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با افتتاح این پروژه کل مشکل بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن کنیم استان کرمانشاه به واسطه جنگ تحمیلی مقداری از توسعه اقتصادی عقب افتاده و از آن جایی که زنگنه نیز اهل همین دیار است، برای انجام چند پروژه بزرگ و ملی در کرمانشاه توافق کردیم.

استاندار کرمانشاه افزود: موافقت وزیر نیرو را برای تامین آب موردنیاز این پتروشیمی از سد آزادی جلب کردیم و در نهایت مطالعات اولیه طرح هم انجام شد.

وی  گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب با دستور ویژه وزیر نفت توسط شرکت پتروشیمی ایران ساخته می شود که این شرکت در گام نخست ۸۰ هکتار زمین برای انجام پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خریداری کرده است.

بازوند خاطر نشان کرد:ظرفیت تولید این طرح ۹۶۵ هزارتن متانول، پروپیلن، پلی پروپیلن و بنزین پیرولیز در سال است و در زمان ساخت این پتروشیمی ۴۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و قرار است تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: درآمد سالیانه این پتروشیمی ۲۲۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

 

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار