کیوان کاشفی:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی گفت:یه عامل مهم ایجاد کننده چالش برای صادرکنندگان، قوانین سخت، آمار‌ها و عدم هماهنگی، همچنین توطئه رانتی است.
کد خبر: ۹۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 09 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، کیوان کاشفی در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان کرمانشاه
ضمن قدردانی از حضور استاندار و سایر مسئولین.
اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقتصاد کشورمان با چالش‌های جدی رو به رو بوده است، اما سوال مهمی که باید پرسید این است که چرا با وجود افزایش نرخ ارز صادرات افزایش نیافته است، در این مدت در این خصوص با افراد متخصص بسیاری گفتگو کردیم و چندین تجربه از کشور‌های دیگر را بررسی کردیم نهایتا متوجه شدیم باید سه مورد را بررسی کنیم.


وی افزود: اولین بحث قوانین و مقررات است، قوانین به حدی سخت و سنگین شده که بسیاری از واحد‌ها را گرفتار کرده است، مورد دوم آمار‌ها و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها است و مورد سوم، توطئه رانتی است که شاهد آنیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز علاوه بر اینکه تمام ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان برگشت داده نمی‌شود، روی هم رفته صادرکنندگان ٣۴ درصد از سود صادرات را دریافت می‌کنند.


این مسئول با بیان اینکه در دو سال گذشته بسیار تحت فشار بودیم، خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های امنیتی قدردانی می‌کنیم که با ما همراهی کردند و توانستیم بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان که ناشی از عدم تعهدات ارزی بود را مرتفع کنیم.


وی تاکید کرد: باید به خودمان افتخار کنیم چرا که با وجود گرانی کمبود کالا را هرگز احساس نمی‌کنید.

کاشفی گفت:ارز کشور را صادرکنندگان می‌توانند تامین کنند به شرط اینکه به آن‌ها بها بدهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار