ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: طرح کشت مشارکتی با هدف حمایت از کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب و خاک در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 15 February 2021

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در سال جاری تعاونی تولیدی استان کرمانشاه بنا دارد در خصوص کشت مشارکتی مخصوصا چغندر قند با کارخانه قند اسلام آباد، بیستون و استان قزوین همکاری کند.

وی افزود: مشارکت‌ها با استان قزوین در شهرستان کنگاور در خصوص کشت بهاره چغندر قند و در کارخانه قند اسلام آباد و بیستون در بحث کشت پاییزه این محصول با مناطق گرمسیری استان مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در حال اجراست.

مدیر کل تعاونی روستایی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده بنا داریم که سایر محصولات مانند کلزا، زعفران و حتی گندم را نیز وارد فاز کشت مشارکتی کنیم.

صفایی هدف از اجرای این طرح را حمایت از بهره برداران و کشاورزان، تامین نهاده‌ها از جمله بذر، کود و سم و کمک در مراحل شخم اراضی، خاک ورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش دانش بهره برداران و به صورت کلی توسعه این حوزه دانست، همچنین هزینه‌ای که از کشاورزان دریافت می‌شود بسیار ناچیز و هنگام برداشت محصول است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار