کد خبر: ۹۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 14 September 2015
فرماندار ماسال گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی از عوامل بسیار موثر در کاهش هرگونه قاچاق است.
خبرگزاری فارس: فرهنگ‌سازی راه مقابله با قاچاق‌ کالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، محمود قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق کالا بر اقتصاد و سیاست‌های اجرایی دولت ضربه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا موجب کاهش تولید داخلی و افزایش بیکاری و رکود اقتصاد کشور می‌شود، افزود: آثار منفی قاچاق کالا بر جامعه و مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار ماسال توجه به اشتغال کشور را مهم دانست و تصریح کرد: حمایت از کالای تولید داخل در توسعه و رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، آموزش و فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین مباحث عرصه‌های اجتماعی است.

قاسم‌نژاد مبارزه با قاچاق کالا را موجب پیشرفت اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: این امر تاثیر مهمی در پویایی و رشد و تعالی جامعه دارد.

وی برخورد جدی با قاچاقچیان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از دیگر عوامل بسیار موثر در کاهش هرگونه قاچاق است.

این مسئول با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های مناسب فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا در جوامع مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: عده‌ای سودجو با به خطر انداختن سلامت اقتصادی جامعه به دنبال منفعت‌طلبی هستند.

وی ارتقای کیفیت کالای داخلی و آگاه‌سازی مردم در زمینه مزایای آن را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصرف کالای داخلی و کاهش تقاضای کالای خارجی تنها در سایه آموزش عموم مردم و فرهنگ‌سازی امکانپذیر می‌شود.

قاسم‌نژاد حمایت از تولید داخلی را در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور مهم دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار