پایگاه میراث فرهنگی شهرستان اردکان در خانه تاریخی معصومی این شهرستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 15 September 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مراسم آغاز به کار پایگاه میراث فرهنگی اردکان اظهار داشت: این پایگاه با هدف بهبود روند پژوهشی و ایجاد یک رویه مناسب برای مطالعات بافت تاریخی و مستندنگاری و دسته بندی اطلاعات اجزای بافت تاریخی راه ‌اندازی شده است.

محمدمهدی شرافت عنوان کرد: راه اندازی این پایگاه پژوهشی، مقدمه ای برای ثبت جهانی بافت تاریخی شهرستان اردکان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، تعامل با میراث فرهنگی اردکان برای ارائه طرح های مرمتی بافت تاریخی، مشارکت با مجموعه شهرداری و نظارت بر پژوه هایی که در بافت تاریخی به انجام می رسد را نیز از اهداف راه اندازی این پایگاه اعلام کرد.

شرافت خاطرنشان کرد: پرورش استعدادهای جوان برای حوزه میراث فرهنگی، آموزش و نهادینه کردن ارزش ها برای عامه جامعه را نیز از دیگر اهداف راه اندازی این پایگاه دانست.

وی  اظهار امیدواری کرد: با همراهی مجموعه میراث فرهنگی و کلیه ارگانهای ذیربط همچنین آموزش نیروهای جوان و علاقمند، مسیرهای پیشرفت و بهبود وضعیت میراث فرهنگی هموار شود.

خانه تاریخی معصومی که به شماره ۲۹۳۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، محل راه اندازی پایگاه میراث فرهنگی اردکان است و محسن میرجانی نیز به عنوان سرپرست این پایگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار