مصطفي صفايي مديرکل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان شرقي
نخستين باند بتني کشور که از حدود يک ماه پيش به دليل ترميم باند غيرعملياتي شد، از اوايل مهر دوباره عملياتي مي‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 15 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، فرودگاه بين‌المللي تبريز به عنوان نخستين فرودگاه کشور به باند بتني مجهز شد، اين باند از بهمن‌ ۹۳ و با حضور معاون اول رئيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد، اما از حدود يک ماه گذشته پروازهاي اين فرودگاه از باند دوم اين فرودگاه انجام مي‌شود.

در همين زمينه مصطفي صفايي مديرکل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان شرقي درباره علت توقف يک ماه فعاليت باند بتني اين فرودگاه گفت: فاصله بين بتن‌هاي باند که در عرض ۵*۵ مترمربع است بايد به‌وسيله موادي پر شود، اما؛ موادي که بين اين بتن‌ها استفاده شده بود مورد تأييد مشاور نبود بنابراين به دليل غيراستاندارد بودن مواد و با درخواست مشاور قرار شد اين مواد تعويض شود که به همين دليل از حدود يک ماه پيش پروازها از باند دوم اين فرودگاه انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: با وجود عملياتي بودن باند بتني تبريز با گذشت زمان براي پروازها مشکل ايجاد مي‌شد، چراکه؛ اگر مواد پرکننده فاصله بين بتن‌ها استاندارد نباشد آب به داخل بتن نفوذ مي‌کند و در آينده براي ايمني پروازها مشکل‌ساز مي‌شود.

صفايي افزود: عمليات ترميم باند بتني تبريز از حدود يک ماه گذشته توسط پيمانکار آغاز شده و از اول مهرماه عملياتي خواهد شد.

مديرکل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان شرقي با بيان اين که در حال حاضر فرودگاه بين‌المللي تبريز دو باند پروازي دارد، گفت: طول باند بتني اين فرودگاه ۳ هزار و ۷۰۰ متر است که با بهره‌برداري از اين باند پروازي و عرض ۱۰۰ متر امکان نشست‌وبرخاست هواپيماهاي پهن‌پيکر در اين فرودگاه فراهم شده است.

وي گفت: باند دوم اين فرودگاه نيز ۳ هزار و ۷۰۰ متر است، اما؛ به دليل داشتن عرض ۴۵ متر ظرفيت پذيرش هواپيماهاي پهن‌پيکر از جمله بوئينگ ۷۴۷ را ندارد.

صفايي با اشاره از برقراري ۵ پرواز هفتگي جديد در مسير تبريز- تهران- تبريز از هفته گذشته توسط شرکت هواپيمايي قشم اير خبر داد و گفت: تقاضا براي پرواز به تهران زياد است که در همين راستا براي افزايش پرواز در اين مسير برنامه‌ريزي شد.

وي با بيان اين که در حال حاضر از فرودگاه بين‌المللي تبريز به ۴ کشور ترکيه، امارات، عراق و عربستان پروازهاي برنامه‌اي انجام مي‌شود، گفت: البته پرواز از تبريز به چند مقصد ترکيه توسط چند ايرلاين ترکيه‌اي انجام مي‌شود.

مديرکل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان شرقي افزود: در مسيرهاي داخلي نيز از تبريز به ۷مقصد داخلي تهران، مشهد، بندرعباس، اهواز، اصفهان و کرمان پروازهاي برنامه‌اي و منظم برقرار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار