بهمن سعیدی پور در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه گفت: در نیم سال جاری پنجره‌ای الکترونیکی برای حضور آنلاین اساتید و دسترسی تمامی دانشجویان در ساعت مقرر برای پرسش و پاسخ فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 12 April 2021

بهمن سعیدی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: چهار نیم سال است که درگیر کرونا هستیم، با این وجود در استان کرمانشاه زیر ساخت‌ها را به طور کامل محیا کردیم و تعداد سرور‌ها را به ٧ عدد افزایش دادیم.

وی با اشاره به این که تمامی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه پیام نور بر اساس سیستم مدیریت الکترونیکی یا Lms است، بیان کرد: هیچ گونه کلاسی در فضای مجازی و آموزش مجازی نداریم؛ لذا تمام کلاس‌های دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی و در سامانه بومی شده‌ای است که سرور آن در کرمانشاه موجود می‌باشد.

رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: واحد‌های عملی، آزمایشگاهی و کارگاه که نیاز به حضور فیزیکی دارند همچنان منتظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در راستای دستورات وزارت علوم فعالیت میکنیم.

این مسئول تصریح کرد: خبر خوب اینکه همکاران بخش رایانه و آموزش الکترونیک در نیم سال جاری پنجره‌ای راه اندازی کرده اند که هر یک از اساتید در این نیم سال دو ساعت حضور الکترونیکی در این سامانه دارند.
به عنوان مثال اگر ۱۳٠ استاد داریم هر کدام یک لینک دارا می‌باشند و بر اساس برنامه اعلام شده لینک را در پورتال دانشگاه به نشانی www.kermanshah.pnu.ac.ir قرار دهند.

وی ادامه داد: به این ترتیب هر دانشجویی در استان یا حتی خارج از استان اگر نیازمند دریافت اطلاعات از اساتید باشد در ساعت مقرر شده در سامانه LMS می‌تواند به صورت صوتی یا از طریق پیامکی که در چت روم دارد با استادارتباط برقرار کرده و پاسخ آنلاین وی را دریافت نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: تلاش ما این است که در کنار کلاس‌های آنلاین این اشتیاق را در دانشجویان ایجاد کنیم تا هم دانشجو بتواند سوالاتش را دسته بندی کند و هم در یک تالار گفتگوی دانشگاهی سوالاتش را مطرح نماید به علاوه امکان استفاده از پرسش و پاسخ سایر دانشجویان برای او فراهم شود و همه دانشجویان در جریان نحوه طرح سوالات باشند.

سعیدی پور تاکید کرد: سوال‌هایی در زمینه میان ترم، پایان ترم، سوالات درسی، مشاوره‌های تحصیلی و سایر فعالیت‌هایی که دانشجویان می‌توانند بهرمند شومند در این سامانه طراحی شده، لازم به ذکر است بین دانشگاه‌ها اولین دانشگاهی هستیم که دسترسی به آموزش الکترونیک را به این صورت داریم و این فعالیت جدا از برگزاری کلاس‌ها است؛ لذا اگر استادی در ساعت مقرر خود هیچ گونه دانشجوی مراجعه کننده‌ای نداشته باشد، حاضر است و آماده دریافت سوال و مشاوره و تحصیل می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار