استاندار آذربایجان شرقی در کنگره بین‌المللی استاد شهریار:
وجوه و ابعاد مختلف خلاقیت، اندیشه، دیانت، ولایت‌پذیری و درک و موضع‌گیری به موقع و موثر استاد در حوادث و مسایل عصری، همچون انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس، جامعیتی به شخصیت والای او بخشیده است که تعبیر بلند مقام معظم رهبری - مد ظله العالی – لقب "حکیم" را برازنده وی کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 16 September 2015

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق                                                                   به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی
شهریار یکی از بزرگترین شاعران همه دوران‌های تاریخ ایران است. (مقام معظم رهبری)

به گزارش تابناک تبریز مفتخریم که در دومین سال خدمت‌گزاری دولت تدبیر و امید با عنایات الهی، کنگره بین‌المللی شهریار ملک سخن، استاد سید محمد حسین بجهت تبریزی را با محوریت اندیشه‌های دینی و انقلابی استاد، این چنین هدفمند و منسجم، در تبریز همیشه سرافراز برگزار می‌کنیم.
وجوه و ابعاد مختلف خلاقیت، اندیشه، دیانت، ولایت‌پذیری و درک و موضع‌گیری به موقع و موثر استاد در حوادث و مسایل عصری، همچون انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس، جامعیتی به شخصیت والای او بخشیده است که تعبیر بلند مقام معظم رهبری - مد ظله العالی – لقب "حکیم" را برازنده وی کرده است.
تردیدی نیست که سرچشمه این "حکمت و معرفت و عرفان" در کلام فاخر استاد را باید در انس و الفت هشتاد ساله او با اقیانوس بیکران و جاودانی قرآن کریم و سیره و اقوال گهربار اجداد مکرم او یعنی ائمه اطهار (ع) جستجو کرد.
همان‌گونه که قرآن کریم برای کل بشریت نازل شده، کلام درس‌آموختگان "مکتب قرآن" نیز محدود به هیچ جغرافیایی نیست و پیامی است جهانی و برای کل جهانیان.
بر همین اساس می‌توان با اطمینان گفت: شهریار تنها متعلق به تبریز و آذربایجان و ایران نیست، بلکه به جهان اسلام و فراتر از آن به جهان بشریت تعلق دارد.
تبیین مولفه‌های مختلف خلاقیت و اندیشه‌های شهریار حکیم و معرفی آنها به جامعه جهانی رسالتی است خطیر که بر عهده اندیشمندان، پژوهشگران و فرزانگان ایران بزرگ اسلامی و همه شیفتگان کلام حکمت‌آمیز او در هر کجای جهان است.
امید است کنگره امسال، با تکیه بر دستاوردهای مکتوب خود، بتواند آغازگر راهی نوین و جدی در عرصه شناخت واقعی شهریار بزرگ باشد؛ راهی که استمرار آن با صیانت از هویت ملی و مذهبی این سرزمین سرافراز اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد.
مجددا از حضور همه اندیشمندان و میهمانان گرامی قدردانی می‌کنم.
چه بیم غرقم از عمان، که جستم گوهر ایمان
دلا هرچند کز حرمان، هنر بس بود تاوانم
فلک گو با من این نامردی و نامردمی بسن کن
که من سلطان عشق و شهریار شعر ایرانم
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

کنگره بین‌المللی استاد شهریار در آستانه 27 شهریور سالروز درگذشت این شاعر شهیر ایران زمین و روز شعر و ادب فارسی، صبح امروز (چهارشنبه) در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
این کنگره دو روزه با شرکت اساتید، شعرا، ادبا، فرهنگ دوستان و افراد فرهیخته از نقاط مختلف ایران و صاحب نظران و ادیبانی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :