خجسته پور:
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از نبود دانشجویان در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از عوامل موثر در نبود شور انتخاباتی در یک ماه مانده به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش رو نام برد.
کد خبر: ۹۶۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 19 May 2021

 

رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد:  در آستانه برگزاری دو انتخابات ملی و محلی هستیم ، انتخاباتی که امسال به واسطه عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها قطعاً شور و حال گذشته را به شکل سال‌های قبل نخواهد داشت، اما با اینهمه امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های علمی و موجود ، بتوانیم از نقطه نظرات اساتید و دانشجویان به عنوان نیروی محرکه جامعه در حوزه سیاسی بهره جوییم.

وی بر ضرورت دعوت همه مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید و تصریح کرد: مردم ایران همواره در انتخابات این چهار دهه حضور باشکوه و متعهدانه‌ای داشتند.

حبیب‌الله خجسته‌پور به رسالت آحاد مردم و خصوصا دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در انتخابات پرداخت و افزود: انتخابات ریاست جمهوری ملی‌ترین انتخابات و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، محلی‌ترین انتخابات است و همه ما در این دو انتخبات مهم، هم دعوت به مشارکت و هم در بحث توصیه به انتخاب گزینه‌های اصلح و مناسب برای اداره جامعه وظیفه جدی داریم.

خجسته پور همچنین به نقش مهم نخبگان دانشگاهی در آگاهی‌بخشی به جامعه پرداخت و از دانشگاهیان خواست مردم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو دعوت کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در آیین نکوداشت اساتید فرهیخته دانشگاه سمنان به آنچه بر دانشگاهیان در دوران سخت کرونا رفته پرداخت و گفت: بیش از یک سال است که اساتید دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس ناشناخته کرونا از مواجهه چهره به چهره با دانشجویان محروم شده و برخلاف گذشته، به واسطه شیوع کووید19 از شور و هیجان در کلاس‌ها و راهروهای دانشگاه خبری نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به نقش مهم نخبگان دانشگاهی در ارائه طریق در حل مشکلات جامعه پرداخت و اظهار کرد: مشکلات جامعه باید عالمانه حل شود، چرا که مواجهه غیرعلمی و غیر مدبرانه با مشکلات موجب پیچیده شدن و حتی افزوده شدن بر آنها می‌شود و در این بین نقش دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه‌ها در حل عالمانه مشکلات و ارائه راهکارهای دقیق و مناسب حائز اهمیت است.

معاون استاندار سمنان بر لزوم بهره‌گیری از نقش گره‌گشای علم در حل معضلات مبتلابه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه متاسفانه بین علم و نیازهای روز جامعه گسست وجود دارد و ترمیم این گسست در گرو نقش‌آفرینی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست

خجسته‌پور اضافه کرد: هرچند که امروزه به واسطه زحمات اساتید دانشگاه ، تحقیقات ، پژوهش و اجرای مقالات در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد اما می‌دانیم چه بسا صرف این موضوع بدون کار بطئی در دیگر حوزه‌ها، به حل مشکلات نمی‌انجامد و از همین رو ما باید تلاش کنیم تا ارتباطی منطقی بین تحقیق و پژوهش و جامعه برقرار کنیم.

وی بر لزوم توجه به امیدبخشی و نشاط آفرینی در جامعه تاکید و با بیان اینکه لازمه ی امید بخشی به جامعه، عمل کردن و حرکت به سمت آینده است ادامه داد: با توجه به شرایطی که کرونا در سطح جامعه ایجاد کرده است حفظ روحیه امید و امیدواری و نشاط ، بالاخص در محیط‌های علمی و تحقیقاتی امری لازم و ضروری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار