تابناک گزارش می دهد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر دو روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن حضور در شورای برنامه ریزی استان ، از برخی شهرک های صنعتی استان بازدید و در پایان کلنگ ساخت مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج ۳ را بر زمین زد .
کد خبر: ۹۶۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶ 21 May 2021

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر دو روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن حضور در شورای برنامه ریزی استان ، از برخی شهرک های صنعتی استان بازدید و در پایان کلنگ ساخت مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج ۳ را بر زمین زد .
رشد بیش از ۷ درصدی صنعت و کاهش ۸ میلیاری واردات
علی رسولیان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همه مسولان و مدیران همراه حوزه صنعت گفت: تحریم و بحران کرونا دو چالش اساسی پیش‌روی بخش صنعت در ایران بود،  کرونا رشد اقتصادی دنیا را به زیر صفر رساند اما ایران از این دو چالش مهم سربلند بیرون آمد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: آمارهایی که در اختیار داریم نشان دهنده رشد بیش از ۷ درصدی بخش صنعت بوده، ضمن اینکه واردات کشور ۸ میلیارد کاهش داشته که نشان دهنده این موضوع است که عمده محصول مورد نیاز در داخل کشور تولید شده است .
وی با بیان اینکه سال گذشته با افزایش سرمایه‌گذاری در  حوزه شهرک صنعتی همه استان‌ها را شاهد بودیم، گفت: در همین راستا ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرار دارد و بیش از ۵ هزار زمین واگذاری کردیم، رشد سرمایه‌گذاری هم ۳۰ درصد بوده و بیش از ۶۵ هزار فرصت شغلی به مدد شهرک‌های صنعت ایجاد شد.
این مسئول بیان کرد: شهرک‌های صنعتی برای سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی برنامه منسجم و عملیاتی از همان ابتدایی سال را آغاز کرد که اصلاح قوانین، مشارکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد شهرک‌های صنفی در حاشیه شهرهای بزرگ و سوم برنامه‌هایی که خود وزارت ضمن باید انجام می دهد که در همین خصوص تمام اختیارات را به استان‌ها تنفیذ کردیم تا سطح بوروکراسی کاهش یابد.
رسولیان به مسئولیت احیاء واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۵۵۰ واحد راکد با همکاری استانداران به چرخه تولید بازگشت که از قبل این واحدها ۲۷ هزار  شغل جدید ایجاد شد، ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری جدید این واحدها بود.
معاون وزیر صمت عنوان کرد: هدف گذاری امسال برای بازگشت واحدهای راکد خارج از شهرک‌های صنعتی ۴۰۰ واحد است که شناسایی شده تا بتوانیم بنگاه‌ها را احیاء کنیم که نیازمند همکاری همه استان‌ها هستیم.
وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ واحد احیاء و به چرخه تولید بازگشت، ضمن اینکه معافیت مالیاتی ۳۰ درصدی برای واحدهایی که زودتر از موعد به بهره برداری برسند اعمال کردیم.
رسولیان از طراحی و ایجاد ۱۰۰۰ کارگاه کوچک در سطح شهرها و نواحی صنعتی خبر داد و افزود:  ۲۰ مورد از این کارگاه  در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای مناطق محروم جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خبر داد و عنوان کرد: تلاش سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری و ایجاد بسته و اشتغال یکصد هزار نفری در شهرک ها و نواحی صنعتی است لذا هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری نداریم و نیازمند حمایت جدی مسئولان استان هستیم.
وی به موضوع مسئولیت‌های  اجتماعی اشاره و عنوان کرد: نرخ بیکاری در روستاها بالا است یکی از برنامه وزارت خانه احیاء مسیولیت‌های اجتماعی در قالب اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است. رسولی افزود : خیلی از کارگاه های تولیدی را می توان به روستا ها انتقال داد و باید کاری کرد که با استفاده از توانایی های خود روستائیان برای ان ها کسب و کار ایجاد کرد .
وی بیان کرد: در طرح مسیولیت‌های اجتماعی مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی با مشارکت ائمه جمعه است که در قلعه گنج کرمان اجرا و دستاورد خوبی داشت‌. در این طرح بیش از ۴ هزار کسب و کار جدید ایجاد شد این طرح امروز در استان مورد قبول امام جمعه بود و ما این کار را شروع می کنیم تعهد کردیم در حد توان امکانات مالی نواحی شهرک‌های صنعتی را تامین و توسعه دهیم.
آمار بالای کارگاه های راکد در کهگیلویه و بویراحمد!
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدیدهای خود در استان گفت: بر اساس آخرین آمار امسال ۷ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ در حوزه صنعت سرمایه گذاری می شود.
علی رسولیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازگرداندن واحد های راکد به چرخه تولید در کشور هزینه شد.
وی افزود: امسال همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای صنعتی در قالب قرار داد با بانک ها تبدیل به تسهیلات خواهد شد.
رسولیان ادامه داد: وزیر صمت برای نخستین بار کار ویژه ای انجام داده اند که از محل منابع سپرده های بانکی بنگاه های بزرگ و صنایع معدنی قرار شده بانک های تجارت و صنعت و معدن و دیگر بانک ها تسهیلاتی را برای تولید ارائه دهند.
وی تاکید کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در کشور در حال نصب ماشین آلات و بخش زیادی هم در حال نصب سوله ها هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در کشور ۴۰ هزار واحد صنعتی در حال احداث داریم که امیدواریم  ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آن ها را راه اندازی کنیم.
وی افزود: امسال مشخص شده که ۱۶۰۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید باز گردند و این واحد ها در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تعداد بنگاه های راکد در این استان متاسفانه بالاست با این وجود استاندار و متولیان امر در این حوزه سال گذشته تلاش های بسیاری داشته اند.
رسولیان تصریح کرد: ۵۷ درصد مشکلات واحد های راکد سراسر کشور مربوط به نقدینگی، ۱۶ درصد تامین بازار مناسب برای فروش کالا و مباحثی دیگر همچون تامین مواد اولیه و مشکلات مدیریتی، مالیاتی و ... هستند.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استان‌ فوق العاده پر ظرفیتی است و می طلبد توجه خاصی به این استان ها شود. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صنعت با تنهایی در این استان نمی تواند باعث اشتغال شود هر چند که هر واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی  به طور متوسط ۲۰ شغل ایجاد می کند.
رسولیان ابراز داشت: تلاش می شود این استان بطور ویژه دیده شود و منابع خوبی اختصاص دهیم تا حداقل زیرساخت ها آماده باشند.
وی افزود: در این استان مشکل تامین زمین برای شهرک های صنعتی وجود داشت که امروز شهرک صنعتی جدیدی با متراژ ۸۰۰ هکتار زمین در بویراحمد انتخاب شد و زیرساخت های لازم این شهرک هر چه سریع تر تامین می شود.
کلنگ زنی ساخت مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج ۳
معاون وزیر صنعت در روز دوم پس از بازدید از شهرک صنعتی سقاوه ، کارخانه سیمان مارگون و برخی شهرک های صنعتی در مرکز استان و در آئین کلنگ زنی ساخت مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج ۳ ، گفت: امسال یک‌هزار کارگاه صنعتی با اولویت شرکت های دانش بنیان که داخلی سازی را افزایش می دهند، ایجاد خواهد شد.
علی رسولیان افزود : بهترین مکان ها در استان های مختلف برای اجرای این کارگاه ها انتخاب می شود زیرا که این واحد ها محصولات متفاوت تولید می کنند و آلاینده نیستند.
وی افزود: امسال ۴۰۰ هکتار زمینه از دست افراد غیر فعال که تنها زمین ها را تصاحب کرده اند گرفته می شود و دست دلالان در نواحی و شهرک های صنعتی کوتاه خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این زمین ها هم در اختیار واحد های دانش بنیان قرار می گیرد تا با توجه به شعار امسال تولید پشتیبانی و مانع زدایی سرمایه گذاری و کار در استان افزایش یابد.
رسولیان ابراز داشت: از مجموع ۱۰۰۰ واحد صنعتی که امسال در کشور ایجاد خواهند شد تعداد ۲۰‌ واحد در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: امروز در راستای تفاهم نامه استانداری و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کلنگ ۴ واحد به نمایندگی از ۲۰ واحد صنعتی دیگر به زمین زده شد.
سیدهاشم موسوی افزود: اعتبار مورد نیاز این چهار مورد ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که  ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری خواهند رسید.
وی تاکید کرد: پیمانکار این ۴ کارگاه مشخص شده است و عملیاتی اجرایی آن ها از فردا آغاز می شود.
 
گزارش تصویری حضور معاون وزیر صنعت به کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار