بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «چرا مایلی کهن دوباره گریه کرد؟»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳ 18 September 2015
پشت پرده غیب‌شدن کشتی گیر ایرانی در لس‌آنجلس

حسن حاجي‌پور، او چند روزي به سوژه اول ورزش ايران بدل شد. كشتي‌گير 59 كيلوگرم كشتي‌فرنگي ايران كه ناگهان اردوي تيم‌ملي در لس‌آنجلس را ترك كرد و همه را در بي‌خبري گذاشت. حاجي‌پور امروز ديگر در تهران است، اما چه شد كه اين اتفاق افتاد؟خودش مي‌گويد براي ديدن اقوامش، چند روزي را با اجازه كادر فني در لس‌آنجلس مانده است اما حقيقت ماجرا چيزي ديگر بوده. حاجي‌پور كه از برخورد مسوولان فدراسيون در زير پا گذاشتن اصول انتخابي دلگير بوده، در آمريكا با چند جوان ايراني آشنا مي‌شود. او كه مطمئن بوده قرار نيست كشتي بگيرد، به توصيه اين دوستان جديد تصميم مي‌گيرد از بیست روز زماني كه تا تاريخ انقضاي پاسپورتش بوده استفاده كند و گشتي در لس‌آنجلس و كاليفرنيا بزند. اين خواسته با مربيان تيم فرنگي در ميان گذاشته مي‌شود و بلافاصله با پاسخ منفي آنها، همه چيز تمام شده تلقي مي‌شود اما وقتي تيم به لس‌آنجلس مي‌رسد تا نوبت پرواز برگشت برسد، او خودش را به پرواز نمي‌رساند. تنها، پيامكي براي يكي از بچه‌هاي شمالي تيم مي‌فرستد و مي‌گويد نگرانش نباشند. اينكه همه چيز تحت كنترل است و او در پايان تاريخ ويزايش، بر مي‌گردد.

چرا مایلی کهن دوباره گریه کرد؟

محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی می گوید بعد از شکست فولاد در مقابل ذوب آهن در اهواز،برای بازیکنان جوان این تیم گریه کرده است.مایلی کهن معتقد است فولاد تیم با ریشه و پولداری است و با توجه به بازیکنان جوان و خوبی که دارد نباید چنین جایگاهی در جدول داشته باشد.او معتقد است مشکلات فوتبال ایران به خاطر سو مدیریت ها است. مایلی کهن می گوید: مدیران فوتبالی و کار بلد برای تیم ها انتخاب نمی شود و این باعث می شود فوتبال ایران و تیم های باشگاهی ما تضعیف شوند. آخرین باری که مایلی کهن برای فوتبال گریه کرد زمانی بود که تماشاگران به داور بازی فحاشی کرده بودند و او از این وضعیت ناراحت شده بود و در کنفرانس مطبوعاتی شروع به گریه کردن کرده بود.

پاسخ شیرزاد به جلیلی

احمد شیرازد در گفت و گو با ندای ایرانیان و در واکنش به اظهارات سعید جلیلی گفت: متاسفانه اقایی مدعی شده‌اند که در آلماتی حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده و حتی امتیازات فراتر از توافق کنونی به ایران پیشنهاد گردیده است. خوب اگر این سخنان واقعا حقیقت داشته باشد، باید از ایشان پرسید که برای چه توافق حاصل نشد تا کشور روز به روز بیشتر در تنگنا قرار گیرد؟ چرا به خواست اکثریت مردم احترام گذاشته نشد و این همه مصائب و مشکلات بر سر ایران فرور ریخت؟ مشکلات و گرانی‌ها ادامه پیدا کرد، چون به تشخیص عده‌ای ایرادی در کار وجود داشته؛ این بی درایتی و خلاف مصالح عمومی است!

احمدی‌نژاد در گذشته به اصولگرایان احتیاج داشت نه آینده

به نوشته سایت دولت بهار «معادله کاملاً برعکس است و این عناصر مدعی اصولگرایی هستند که باید به دلیل ظلم‌هایی که در دو سال پایانی دولت دهم بر او روا داشتند، بیندیشند و به جبران گذشته خود بپردازند.» «دولت بهار» در ادامه مدعی شد: «این دفتر محمود احمدی‌نژاد است که با نجابت و بزرگواری حاضر به بهره‌برداری از مراجعات پی در پی و ابراز ارادت عناصر سیاسی پشیمان نیست. فرزند شجاع ملت ایران همچنان که به فضل الهی در دو مقطع 84 و 88 در نهایت استغنا و بی نیازی از مدعیان به پیروزی رسید، برای ادای تکلیف سیاسی آینده نیز نیازی به آنان نخواهد داشت.»

علت اصلی توقف پخش تلوزیونی جلسات برجام

همزمان با حضور تیم اقتصادی دولت در کمیسیون برجام، ‌به دستور مدیران صدا و سیما پخش مشروح مذاکرات کمیسیون برجام هم متوقف شد. این اقدام با واکنش و انتقاد اعضای کمیسیون برجام مجلس مواجه شد گفته می شود قطع پخش تلوزیونی برنامه های کمیسیون برجام به دستور مدیران رسانه ملی بوده است یک منبع آگاه به پارس گفت: محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما به معاون سیما این سازمان دستور داده بود تا برای پخش مشروح مذاکرات کمیسیون برجام مجلس و برای پیشگیری از القای دوقطبی شدن فضای جامعه تدبیری بیاندیشد که معاون سیما به جای تدبیر، کلا جلوی پخش برنامه های کمیسیون برجام را گفت این بد سلیقگی مدیران رسانه ملی در حالی است که تازه نوبت به تیم اقتصادی دولت رسیده بود تا گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و تحولی که وعده آن را در دوران پسا تحریم داده بودند ارائه کنند که نا گهان مردم نا محرم شدند!

سرانه گوش کردن موسیقی در قم 3 ساعت

حجت‌الاسلام سید محمدحسین نواب، چهارشنبه شب در جلسه استاندار با رؤسای دانشگاه‌های قم که در محل استانداری قم برگزار شد گفت: وظیفه ما بررسی نسبت هنر و دین است وی افزود: از بعد از انقلاب تاکنون هنوز شاهد یک سیاست‌گذاری صحیح برای هنر نبودیم و موسسه ما در تلاش است که به این مسئله کمک کند سرپرست مدرسه اسلامی هنر با ارائه آمار رغبت مردم قم به فیلم و موسیقی گفت: طبق تحقیقات و آمارگیری‌های ما، سرانه تماشای فیلم و سریال در قم 11 دقیقه است اما سرانه گوش کردن به موسیقی سه ساعت است وی افزود: در راستای اهداف و فعالیت‌های خود با شهرداری تهران و آستان قدس رضوی و بسیاری از ارگان‌ها همکاری می‌کنیم اما متاسفانه رغبتی از سوی استانداری قم برای گسترش فعالیت‌ها نمی‌بینیم.

صدا و سیما تجدید نیاورد، رفوزه شد

با وجود اعلام قبلی صداوسیما مبنی بر پخش دیدار تیم‌های الاهلی امارات و نفت تهران، این بازی از شبکه سه سیما پخش نشد. علیرضا منصوریان در اعتراض به این ماجرا گفت: من به بازیکنانم به خاطر تلاشی که انجام دادند و باعث شدند در اولین فصل حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا تا این مرحله بالا بیایند، تشکر می‌کنم و از مردم فوتبالدوست ایران به دلیل آنکه نتوانستیم به جمع 4 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنم عذرخواهی می‌کنم، اما مسئولان محترم صداوسیما و شبکه سه سیما شما در امتحان شب گذشته به عنوان یار دوازدهم تجدید نیاوردید بلکه رفوزه شدید.

«اون» دیوانه زنجیری است

نامزد پیشنهاد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بی توجهی سیاستمداران این کشور به تهدید هسته ای کره شمالی انتقاد کرد. دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه ضمن آنکه رهبر کره شمالی را یک «دیوانه زنجیری» خواند، گفت که آمریکا باید توجه بیشتری به برنامه هسته ای کره شمالی داشته باشد. وی توافق هسته ای ایران را یکی از بدترین توافقهایی توصیف کرد که تاکنون دیده است، اما گفت: هیچکس حرفی از کره شمالی نمی زند که این دیوانه زنجیری ( کیم یونگ اون رهبر کره شمالی)‌ در آنجا در مسند است و واقعا تسلیحات هسته ای دارد.

بردارزاده این روحانی هم به اعدام محکوم شد

مسئولان سعودی با صدور حکم اعدام " علی النمر " برادر زاده آیت الله شیخ " نمر باقر النمر " روحانی برجسته عربستان، درصدد انتقام گیری از وی هستند روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: مسئولان آل سعود روز به روز سیاست سرکوب مخالفان را شدیدتر کرده و هرگونه درخواست برای مطالبه حداقل حقوق را درنطفه خفه می کنند. تایید حکم اعدام صادره برای " علی النمر " جوان بیست ساله عربستانی (برادرزاده آیت الله نمر) از سوی دیوان عالی عربستان سعودی، در راستای تمایل این کشور به ادامه سرکوب هر نوع نقطه نظر و ایده خارج از خواسته آل سعود است؛ ولو اینکه، مجازات جوانی به منظور انتقام از خانواده اش باشد.

توقف تولید اتوبوس در پنج شرکت داخلی

مرداد ماه امسال تولید انواع اتوبوس در پنج شرکت خودروساز داخلی متوقف شد. براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید اتوبوس در شرکت پیشرو دیزل آسیا در مرداد ماه امسال با افت صد درصدی از 20 دستگاه در مرداد 1393 به صفر رسید. تولید اتوبوس در شرکت هوراند خودرو دیزل نیز با افت صد درصدی از یک دستگاه در مرداد 1393 به صفر رسید. مرداد ماه امسال تولید انواع اتوبوس در شهاب خودرو با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در مرداد 1393 به صفر رسید. تولید انواع اتوبوس در یاوران خودرو شرق نیز با افت صد درصدی از سه دستگاه در مرداد 1393 به صفر رسید. مرداد ماه امسال تولید انواع اتوبوس در آکیا دویچ با افت صد درصدی از 30 دستگاه در مرداد 1393 به صفر رسید.

پناهجویان سوری، ایرانی و افغان وارد کرواسی شدند

پس از بسته شدن مرزهای مجارستان شمار زیادی از پناهجویانی که پشت حصارهای مرزی این کشور مانده بودند راهی کرواسی شدند. نخستین گروه پناهجویان که اکثر آنها را شهروندان سوریه، افغانستان و ایران تشکیل می‌دهند وارد کرواسی شدند. به گزارش دویچه وله، روز چهارشنبه (۱۶ سپتامبر / ۲۵ شهریور) زوران میلانوویچ، نخست‌وزیر کرواسی در پارلمان این کشور اظهار داشت که پناهجویان می‌توانند از راه کرواسی به کشورهای همسایه بروند. زوران میلانوویچ در سخنرانی خود در پارلمان اظهار داشت که پناهجویان مایل نیستند در کرواسی زندگی کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی "آر تی ال" کرواسی نخستین گروه پناهجویان، حدود ۵۰۰ نفر، وارد کرواسی شده اند. اکثریت این افراد را شهروندان سوریه، افغانستان و ایران تشکیل می‌دهند.

پاسخ جوانفکر درباره خط‌ آهن ایران-ترکمستان

علی‌اکبر جوانفکر در سایت دولت بهار یادداشتی در خصوص خط آهن ایران-ترکمستان نوشته و به مسائل مربوط به این خط آهن پاسخ داده است. در بخشی از گزارش «آتش به اختیار» می‌خوانیم: از جمله این افراد، کسانی هستند که با سوء استفاده از موقعیت خود در کمیسیون اقتصادی مجلس و بدون هر گونه استنادی ، دولت دهم را به واگذای غیرقانونی پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری احداث خط ریلی ایران- ترکمنستان به فردی با عنوان (الف – ر) متهم کرده و به تصور اینکه حرف آنها خریداری خواهد یافت، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق را هم در زمره متهمین قرار داده اند، اتهامی که در این هفته به تیتر یک بسیاری از روزنامه ها و پایگاه های خبری تبدیل شد. این در حالی است که پروژه خط آهن اترک – برکت در خاک ترکمنستان و با مدیریت دولت این کشور اجرا شده و هیچ ارتباطی با دولت ایران ندارد و معلوم نیست ، نمایندگان ساده اندیش مزبور توسط چه کسانی ، بازی خورده اند تا آنها نیز در این کارزار بی نظیر ، دولت و رئیس جمهور سابق را آماج حملات هرچند مذبوحانه خویش قرار دهند. آنچه در این میان بسیار غم انگیز به نظر می رسد، بازی خوردن چند نماینده مجلس یا برخی از فعالان سیاسی برای بازی کردن در میدان دشمن یا تخریب وجهه و شان و منزلت یک دولت و رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار نیست، بلکه سکوت تلخ و تاسف بار دستگاههای نظارتی و قضاوتی این آب و خاک در برابر امواج اتهام زنی های بی پایه و اساس است که در نتیجه آن نه فقط عدالت به بدترین شکل ممکن قربانی می شود بلکه اخلاق ، انصاف ، مروت و جوانمردی و معیارهای مورد توافق برای همزیستی مشترک را نیز به ورطه نابودی و نیستی سوق می دهد.

مدل‌های اقتصادی پیشنهادی دوران خاتمی همسو با غربی‌ها

احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته(چهارشنبه 25 شهریور)گفت، در کتاب "مبانی و مستندات برنامه چهارم توسعه" که در زمان دولت آقای خاتمی منتشر شده نتیجه مدلی که پیشنهاد شده کاملاً طرف غرب را می گیرد و با همه مبانی خط امام (ره) ناسازگار بود.وی گفت: این کتاب اسلام آمریکایی است و قانون اساسی و سلطه ستیزی ، مفهوم استقلال و کمک به مستضعفان را نفی می کند.توکلی افزود: در دولت اصلاحات کتاب "راهبرد توسعه صنعتی" به یکی از استادهای دانشگاه سفارش داده شد و این کتاب حرف هایی دارد که از کتاب مبانی و مستندات برنامه چهارم توسعه صریح تر است و می گوید از ارزش های انسانی و اخلاقی خارج از محدوده جغرافیای سیاسی باید پرهیز و مدیران سیاسی باید از میان فعالان اقتصادی انتخاب شوند در حالی که این با قانون اساسی ما همخوانی ندارد .وی گفت: این مبانی سازگار با استقلال ملت ایران نیست.

تدوین شیونامه برای برگزاری کنسرت‌ها

حسین نوش‌آبادی صبح امروز در نشست رسانه‌ای در تبریز با تاکید بر استفاده از توان رسانه‌ای سایت‌های خبری با بیان اینکه در حال تدوین شیوه‌نامه‌ای با نهادهای نظامی و امنیتی هستیم تا لغو کنسرت‌ها رخ ندهد، گفت: در برخی شهرهای مذهبی‌تر نباید با سختگیری‌ها مانع بهره‌مندی مردم از برنامه‌های فرهنگی شد.

برخی برداشتهای غلط خود را به نام دین تحمیل می‌کنند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لازم است کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به صورت منسجم و قاطعانه رنج‌های مکرر زنان در زمان درگیری‌ها را محکوم کنند چرا که برخی برداشت‌های غلط خود را به نام دین تحمیل می‌کنند و اسلام هراسی را گسترش می‌دهند. شهیندخت مولاوردی در نشست تخصصی زن، امنیت، توسعه پایدار با رویکرد خشونت علیه زنان که با حضور امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور و وزیر زنان افغانستان برگزار شد، افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی برنامه عمل 10 ساله‌ای را به منظور توسعه کشورهای اسلامی با محوریت زنان در نظر گرفته است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

امیدواری تابش به فرجام خوش برجام در مجلس

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که سرنوشت برجام در مجلس با درایت رئیس مجلس و عموم نمایندگان ختم به خیر شود."محمدرضا تابش" در گفت‌و‌گو با (ایسنا) با انتقاد از عملکرد کمیسیون ویژه برجام، ابراز عقیده کرد: تجربه خوبی نبود که در آخرین سال فعالیت مجلس کمیسیونی با این شاکله چنین موضوع مهمی را بررسی کند و منافع ملی را تحت‌الشعاع مقاصد جناحی و سیاسی‌اش قرار دهد.

نظر یک اصلاح طلب درباره گرایش دولت روحانی

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: به دلیل حضور انقلاب اسلامی در بطن جریانات جهانی، ایران ‌کانون توجه جهانیان است. وی عنوان کرد: اختلاف عمیقی بین دولت اعتدال و اصلاح‌طلبان وجود ندارد ولی برخی افراد چنان روی طبل این اختلاف می‌کوبند تا صدایش بلند شود.دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا احزاب در لایه‌های مردمی نفوذ دارند؟ افزود: در کشورهای غربی که نظام حزبی و پارلمانی حاکم است، پول و قدرت حرف اول را می‌زند و رای نسبت راس است و همه مردم را با پول می‌خرند.وی با اشاره به اینکه نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران شعار اصلاح‌طلبان نیست، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نشان‌دار معتقدند جمهوری اسلامی باید از غزه، لبنان، سوریه، فلسطین و یمن حمایت کند. یک عده‌ای در لباس اصلاح طلبی با کشور سوریه برخورد دیگری دارند و این مسئله مورد تایید اصلاح‌طلبان نیست.خامنه‌ای با تاکید بر اینکه دولت یازدهم اصلاح‌طلبی نیست افزود: دولت یازدم شعار اصلاح‌طلبی نمی‌دهد.

ائتلاف واقعی اصول‌گرایان با محوریت روحانیت

دبیرکل حزب موتلفه گفت: ائتلاف واقعی در صورتی است که همه اصول‌گرایان در یک شورای بزرگ اصول‌گرایی حضور داشته باشند که این نیز باید با محوریت روحانیت باشد. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه اقداماتی پیرامون وحدت بیشتر جریان اصول‌گرایی انجام شده است، گفت: بنده معتقدم که اگر همه ما به‌دنبال تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان و با حضور همه اصول‌گرایان باشیم و اصولگرایان هم مراقب باشند که هیچ کدام سهم خاصی برای خودشان قائل نباشند و گروه‌گرایی و حزب‌گرایی نکنند، می‌توانیم به وحدت هرچه بیشتر در این جریان برسیم.

علت سقوط جرثقیل مسجدالحرام

سعید اوحدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در ماجرای حادثه مکه، برخی از نیروهای ستاد امداد گمشدگان و هلال احمر ایران، 2 شبانه روز نخوابیدند تا اقدامات اولیه را برای مجروحان انجام دهند، اظهار کرد: ایران تنها کشوری بود که 25 نفر از مجروحان را بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی در بیمارستان های سعودی، به بیمارستان‌های ایران در مکه منتقل کرد و درمان‌های ثانویه را در آن بیمارستان‌ها انجام داد.رئیس سازمان حج وزیارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود، سقوط این جرثقیل عمدی بوده است ،با بیان اینکه این موضوع سهل‌انگاری بوده است، تصریح کرد: این جرثقیل بزرگترین جرثقیلی بود که نصب شده بود که مته‌های بزرگی که شنی تانک داشتند را این جرثقیل بلند می‌کرده است، به طوری که حدود 100 تن بار را بلند می‌کرده است؛ لذا این جرثقیل با طوفان نمی‌توانست دچار حادثه شود.اوحدی ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که ماموریت این جرثقیل به اتمام رسیده بود و در نظر داشتند که آن را جمع کنند لذا بخشی از بتن‌هایی که به عنوان پایه جرثقیل عمل می‌کرده است را برداشته بودند که با وقوع طوفان همزمان شد و این اتفاق افتاد.رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: این جرثقیل ابتدا روی سقف طبقه سوم افتاد که ما در آن طبقه زائری نداریم، سپس روی طبقه دوم افتاد و در نهایت بازوی جلوی آن روی ضلع شرقی مقام ابراهیم افتاد.وی با بیان اینکه این اتفاق قطعاً عمدی نبوده ولی حتماً سهل انگاری بوده است.

تتلو برای شهدا می‌خواند

امیر تتلو از ساخت موزیک ویدئوی جدیدش درباره شهدا خبر داد. او در فیسبوکش نوشت: شهدامون نداره ، اونا جنگيدن و رفتن كه راحت باشيم !! درسته بهم اجازه ى بازى و اجازه ى كنسرت ندادن ، اما اين ربطى به شهدامون نداره ، اونا جنگيدن و رفتن كه راحت باشيم !! درسته كه مردم هم آهنگارو گوش ميدن و هم بى احترامى ميكنن اما اينم ربطى به شهدامون نداره !! درسته كه من بازم مجوز ندارم و نميخوام و حتى واسه اين كار هم مجوز ندارم اما شهيدامون مگه مجوز ميخوان ؟!؟ اونا فقط جنگيدن و رفتن كه راحت باشيم و مجوز هيچى هم نميخوان ! پس اين كار هم مجاز و غير مجاز نداره !!

ادعای عجیب برای اختلاف افکنی میان ظریف و عراقچی/ پشت پرده غیب‌شدن کشتی گیر ایرانی در لس‌آنجلس/ علت اصلی توقف پخش تلوزیونی جلسات برجام/ سرانه گوش کردن موسیقی در قم؟/ اولین واکنش مصباح یزدی به تورم!

پیشنهاد افزایش 50 تا 100درصدی جرایم رانندگی

سردار موسی امیری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محورهای ترافیکی استان خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس این پیشنهاد نرخ جرایم رانندگی در41 کد جرایم 100 درصد و در مابقی نیز تا سقف 50 درصد رشد خواهد یافت.وی علت پیشنهاد افزایش 50 تا 100 درصدی نرخ جرایم رانندگی را پیوست قانون جرایم رانندگی مصوب سال 90 مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: براساس پیوست قانونی جرایم رانندگی، دولت موظف شده تا در مدت سه سال نسبت به بازبینی نرخ جرایم و افزایش آن براساس نرخ تورم اقدام کند.

شرایط وخیم آبی در ۳ استان

شاهرخ فاتح با بیان اینکه کل کشور با ۱۶.۳ میلی‌متر در سال جاری و ۷.۱ میلی‌متر در سال گذشته با بارش منفی مواجه بوده است گفت: بنابراین وضعیت بارش چندان مساعد نیست و بارش‌های خوب پائیزی هم نمی‌تواند زیاد در وضعیت آب کشور تاثیرگذار باشد زیرا ما با یک بدهی انباشته به لحاظ عدم دریافت بارش‌های مناسب طی سال‌های گذشته مواجه هستیم.رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های خوب برای پائیز اظهارداشت: افزایش بارش بدهی آبی کشور را جبران نمی‌کند. به بیان دیگر بارش‌های خوب پائیزی هم نمی‌تواند زیاد در وضعیت آب کشور تاثیرگذار باشد. فاتح با بیان این مطلب که از ابتدای سال آبی تاکنون اکثر استان‌های کشور نسبت به شرایط بلندمدت با کاهش بارندگی مواجه بوده‌اند گفت: سه استان بوشهر با ‌۴۷.۶ درصد نسبت به بلندمدت، هرمزگان با ۴۶.۱ درصد و البرز با ۳۷.۳ درصد نسبت به بلندمدت با کاهش بارش مواجه بوده و با شرایط وخیمی روبرو شدند.

یارانه نقدی به روز تولد خود بازگشت

یارانه نقدی که یکی از پرحاشیه‌ترین اخبار اقتصادی کشور است این ماه نیز در واریز با دو روز تاخیر نسبت به ماه قبل و 6 روز تاخیر نسبت به سنوات قبل مواجه شده است.بر این اساس؛ پروژه یارانه نقدی که در 28 آذرماه 89 کلید خورد امروز به دلیل عدم تامین منابع مالی به تعبیر دولتی ها تبدیل به مصیبت عظما و عذاب الیم شده است.عذاب الیمی که ماهانه 3400 میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته که به گفته کارشناسان و بیشتر نمایندگان مجلس می‌توانست در امور زیربنایی و اشتغال‌زایی به کار گرفته شود.

قوانین جدید در رژیم صهیونیستی

مشاور قضایی کابینه اسراییل طی تصمیمی به ارتش اسراییل اجازه داد پرتاب کنندگان سنگ را با اسلحه گرم مورد هدف قرار دهند. همچنین برای مقابله با فلسطینی هایی که بطری های آتش زا به سمت نظامیان اسرائیلی پرتاب می کنند؛ یک واحد تک تیرانداز با استفاده از اسلحه روجر در شهر قدس تشکیل می شود.طبق دستورات مشاور قضایی اسراییل کودکان 4 تا 5 ساله که اقدام به پرتاب سنگ می کنند بازداشت خواهند شد.علاوه بر آن، کودکان 10 ساله که بطری های آتش زا (کوکتل مولوتف) پرتاب می کنند نیز بازداشت می شوند و علاوه بر آن باید 100 هزار شیکل (واحد پول اسرائیل) به عنوان غرامت از سوی خانواده های شان پرداخت شود.

مغالطه تاریخی چپ و راست به روایت نوه امام(ره)

سید حسن خمینی طی سخنانی در بیست و هفتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در سالن مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هنگام تأسیس جهاد سازندگی، اظهار داشت: اولین کلام امام در خصوص جهاد متوسل شدن به مردمی است که برای فداکاری آماده بوده و هستند؛ ایشان همچنین یادآوری می کنند که با فداکاری ملت مراحلی را که بسیار اهمیت داشت پشت سر گذاشتیم و در ادامه هم تأکید می کنند که برای سازندگی ناچاریم به ملت متوجه شویم. سید حسن خمینی در ادامه با اشاره به دیگر نکته مهم در سخنان امام در خصوص جهاد سازندگی گفت: امام جلوی این مغالطه را می گیرند که وقتی کسی سوار بر مسند امور شد، سخن ملت را همان چیزی بداند که خودش می گوید؛ این مسأله از مغالطات تاریخی است که چپ و راست، انقلابی و ضد انقلابی گرفتار آن هستند و هرکس از راه می رسد از قول مردم سخن می گوید. برای جلوگیری از این موضوع امام در سخن خود از تمام اقشار ملت اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهی و دانشجو، مهندسین و متخصصین، شهری و دهاتی، سخن می گویند تا در آینده کسی گرفتار «خود مردم پنداری» نشود.

ادعای عجیب یک سایت در اختلاف افکنی میان ظریف و عراقچی

سایت نامه نیوز در گزارشی با عنوان«عراقچی؛ دیپلمات جنگجو و خط شکن/ سکان وزارت خارجه به عراقچی می‌رسد؟» می نویسد:« آنگونه که از شواهد پیداست، ظریف بعد از به سرانجام رسیدن پرونده‌ هسته‌ای و طی شدن روند برجام در ایران و کشورهای 1+5، دیگر دوست نداشته باشد در دولت احتمالی بعدی روحانی بر کرسی وزارت خارجه تکیه بزند. به نظر می‌رسد با توجه به روحیه ظریف، او بیشتر دوست دارد به دانشگاه برگردد و کار اجرایی وزارت خارجه را به دستان عراقچی بسپارد. نقش برجسته عراقچی در توافق هسته‌ای، همچنین سابقه درخشان او در وزارت خارجه باعث می‌شود که بسیاری از مردم نگران رفتن ظریف از وزارت خارجه نباشند. عراقچی نه متعلق به جریان اصوگرایان است نه متعلق به جریان اصلاح طلبان و همین ویژگی باعث می‌شود او مورد احترام هر دو جناح اصلی کشور باشد و همه از او با احترام یاد کنند. مسئله‌ای که در این میان قابل توجه است با وجود ظریف و عراقچی تا مدت‌ها نگران وزارت خارجه نباشند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار