معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 22 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،ناهید فضلی ، با بیان اینکه ثبت نام کلاس‌اولی‌ها از امروز(اول خرداد ) در مدارس آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید افزایش حدود هزار نفری تعداد نوآموزان کلاس‌اولی استان را شاهد باشیم و 33 هزار داشن آموز کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شوند.

فضلی اضافه کرد: سال گذشته 32 هزار و 414 نوآموز پایه اولی در مدارس استان ثبت نام شدند که 15 هزار و 505 نفر آنها دختر و 16 هزار و 909 نفر پسر بودند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با تشریح مراحل ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس، گفت: والدین تمامی کلاس‌اولی‌ها باید با همراه داشتن مدارک شناسایی شامل شناسنامه نوآموز کلاس‌اولی و شناسنامه و کارت ملی والدین نوآموز، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کرده و برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

فضلی با اشاره به اجباری بودن گذراندن دوره پیش دبستانی برای ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس، اضافه کرد: لازم است والدین نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته دوره پیش دبستانی را نگذرانده و گواهی این دوره را ندارند، برای گذراندن دوره 45 روزه آموزش که بر اساس تصمیم ستاد کرونا به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد، ثبت نام شوند.

وی با بیان اینکه حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است، اضافه کرد: تمامی متولدین نیمه دوم سال 93، نیمه اول سال 94 و قبل از آن به همراه کودکانی که متولد اول مهر سال 94 باشند، باید برای ثبت نام در پایه اول تحصیلی به مدارس مراجعه کنند.

فضلی اضافه کرد: نوآموزان کلاس اولی بعد از ثبت نام در مدارس برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی به پایگاه های سنجش سلامت ارجاع می‌شوند و پس از گذراندن این مرحله ثبت نام آنها در مدارس قطعی خواهد شد.

وی تاکید کرد: میان پایه‌ها نیازی به مراجعه به مدارس برای ثبت نام ندارند و ثبت نام دانش‌آموزان میان‌پایه (پایه دوم تا ششم) بدون حضور اولیای آنها خودبه‌خود انجام خواهد شد، البته در مواردی که تغییر مدرسه دانش‌آموز نیاز باشد باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار