مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر:
تابناک- مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی از مهم ترین اهداف فنی و حرفه ای است،اظهار کرد: پیش بینی توسعه ی اقتصادی کشور در آینده منوط به توسعه ی آموزش است.
کد خبر: ۹۶۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 23 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالمجید دوراهکی در نشست با کارکنان حوزه پشتیبانی آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه امروز، ضرورت کسب ۴ مهارت، یادگیری فعال، تاب آوری، تحمل استرس و مهارت انعطاف‌پذیری در جهان مطرح است،اظهار داشت: با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی اگر بر موضع یادگیری فعال قرار نگیریم، پاسخگوی تغییرات پیش رو نخواهیم بود.

وی با تأکید بر ارتقای منزلت کارکنان افزود: افزایش مهارت تاب آوری، تحمل استرس و چگونگی مدیریت فشارها در جهان امروز که بشر با استرس زیادی مواجه است، از عواملی است که مانع خروج افراد از موضع فعالیت و تفکر سازنده می‌شود.

دوراهکی ارتقای منزلت کارکنان آموزش فنی و حرفه ای را از رسالت‌های اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع برشمرد و اضافه کرد: مربیان و کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید از منزلتی فراگیر در جامعه برخوردار شوند به طوری که نقش اثرگذار آنان در موضع توانمندسازی و خدمت‌گذاری به مردم همانند دانشگاهیان و فرهنگیان، دیده شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهارت آموزی از مهم ترین اهداف فنی و حرفه ای است،اظهار کرد: پیش بینی توسعه ی اقتصادی کشور در آینده منوط به توسعه ی آموزش می باشد .واگر آموزش های مهارتی گسترش پیدا نکند نمی توانیم شاهد اقتصادی پویا و خود کفا باشیم.

دوراهکی با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای نیازمند قانون مترقی است تا قدرت و توان راهبری بدست آورد و این در حالی است که این سازمان به عنوان مرجع مهارت آموزی در کشور عضو شورای عالی مهارت نیست،تصریح کرد: جهش مهارت در گرو ارتقای جایگاه مهارت در جامعه است و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از تریبون‌های مختلف و تغییر نگاه از مدرک گرائی به مهارت گرائی در خودمان، جامعه و برنامه‌ریزان هستیم.

وی ترویج و توسعه گفتمان ملی مهارت را تنها راه برون رفت از مشکلات اشتغال دانست و گفت: پیشرفت های پرشتاب علمی در عصر امروز و لزوم بهره وری از تکنولوژی روز، لاجرم نگاه جامعه را به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مکملِ جدایی ناپذیرِ نظام آموزشی، معطوف خواهد کرد و مهارت آموزی و تلفیقِ تئوری و تجربه وعلم و عمل به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تربیتِ نیروی انسانیِ کارآمد و نقشه راه کارآفرینی خواهد بود تا با آموزش عملی به مهارت کافی در کسب و کار و بهتر زیستن، دست یابیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تأکید بر گفتمان ملی مهارت بیان داشت: به توسعه مشارکت با ذی ربطان و گروه‌های مرجع نیاز داریم و باید در ارتقای جایگاه مهارت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جامعه بر پایه منطق، نیاز و اولویت کشور مطالبه‌گر باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار