فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تالاب هشیلان و بسیاری از رودخانه‌ها تحت تاثیر کم آبی و کم بارشی در سال جاری هستند و تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۶۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 25 May 2021

فریدون یاوری در خصوص کم آب شدن تالاب هشیلان و تمهیدات لازم در این راستا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس بازدیدی که داشتیم متاسفانه تالاب هشیلان متاثر از مسائل کم آبی و کم بارشی امسال است، همچنین آب سراب سبزعلی که منبع عمده تامین کننده آب تالاب هشیلان است، کاهش یافته است.

وی افزود: به این ترتیب با آب منطقه‌ای مکاتبات و مذاکراتی داشتیم که اگر احیانا بحث خشکی این تالاب را تهدید کرد برای تامین آب آن از خط انتقال آب گاوشان استفاده شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به علاوه چاه‌هایی در این حوزه هستند که البته پیشتر برنامه شرکت آب منطقه‌ای این بود که چاه‌های غیر مجاز مسدود و چاه‌های مجاز به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی گفت: هم اکنون متاسفانه همچنان که در مورد تالاب هشیلان هم صحبت شد، کل جریانات آبی خصوصا در استان، متاثر از قضیه کم آبی است و بحث خشکی رودخانه‌ها هم مطرح است که در همین راستا از کشاورزانی که پمپ آب بر جریانات رودخانه‌ها می‌گذارند، عاجزانه درخواست ممناعت از این کار را داریم.

یاوری با بیان اینکه این اقدام تاثیر سویی بر اکوسیستم می‌گذارد، تصریح کرد: موردی در اسلام آباد غرب یافت شد که همکاران محیط زیست با کمک مردم و ان جی یو‌ها آبزیان و ماهیان رودخانه را به پشت آب بند‌ها منتقل کردند.

وی تاکید کرد: با شرایط کنونی امکان قطع شدن جریان آب رودخانه‌ها وجود دارد و باید این موارد را جدی گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار