فرماندار شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی گفت: دولت در راستای بازسازی خسارت‌های ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ و کمک به روند بازسازی‌ها حدود یک هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان هزینه کرده است.
کد خبر: ۹۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 26 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«یدالله شکری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه کمک‌های دولت برای بازسازی این شهرستان در سه بخش عمرانی، تسهیلاتی و کمک‌های بلاعوض بوده است، افزود: برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله ویرانگر ۲۱ آبان ۹۶ در شهرستان ثلاث باباجانی، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض نیز در راستای بازسازی زیر ساخت‌های کشاورزی، دامداری و باغبانی و واحدهای مسکونی و تجاری هزینه شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: استاندار کرمانشاه در شرایطی موفق به تامین منابع مالی اعتبارات بازسازی زلزله، امهال تسهیلات به مدت سه سال، اخذ منابع ارزان قیمت تسهیلات اشتغالزا با نرخ سود چهار درصد، احداث زیر ساخت پتروشیمی در چهار گوشه استان شده‌اند که دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط مالی در ۴۲ سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: باوجود همه مسایل و مشکلات تحریم‌ها، جنگ تمام عیار اقتصادی، کرونا و کمبود منابع اعتباری و درآمدی، خدمات و عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید نسبت به سایر دولتها درخشان‌تر است.

فرماندار ثلاث باباجانی در ادامه گفت: خدمات همه دولت ها را در ۴۲ گذشته سال قابل تحسین می دانیم اما خدمات دولت یازدهم و دوازدهم با محوریت و سکانداری مدیریت ارشد استان خدماتی ارزشمند و ستودنی است.

شکری خدمات این دولت در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی را مشهود و ملموس دانست و گفت: این خدمات به روند توسعه شتاب بیشتری داده است.

وی اظهار داشت: پس از زلزله و در شرایط تنگناهای مالی و اقتصادی، دولت با یک برنامه‌ریزی مدون و جهادی، تهدید ناشی از زلزله در استان کرمانشاه به یک فرصت برای توسعه همه جانبه در این استان تبدیل شد.

او گفت: با همت و تلاش استاندار کرمانشاه و تیم کاری او، بازسازی زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی مناطق زلزله زده با سرعت و جدیت بیشتری انجام شد و به گواه افکار عمومی و منتقدین، شهرستان های زلزله زده استان شاهد یک انقلاب عمرانی در زیر ساخت‌های شهری و روستایی بودند و شاهد یک توسعه همه جانبه در این زمینه بوده ایم.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار