کد خبر: ۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵ 02 March 2015

به گزارش خبرنگار ما ؛ ابوالفتح ابراهيمي مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با بیان اینکه با توليد تراكتور سنگين در گروه صنعتي تراكتورسازي ايران ديگر نيازي به واردات تراكتور به كشور وجود ندارد.افزود: كارشناسان و محققان تراكتورسازي توانستند با كار شبانه روزي ، تراكتور سنگين را كه يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولين بخش كشاورزي كشور بود در اين مجموعه توليد و در جهت رفع نياز كشور آماده ارائه به بازار نمايند.

وي با اشاره به اينکه هم اکنون 95 درصد نياز بازار کشور به انواع تراکتورها توسط مجموعه تراکتورسازي ايران تامين مي شود اظهار داشت: با توجه به اينکه تراکتورسازي در زمينه توليد تراکتورهاي سنگين فعاليتي نداشته 5 ، درصد بازار داخلي نيز مربوط به اين نوع تراکتورها بود كه با توليد اين محصول نيز ديگر به جرات مي توان گفت نياز داخلي به انواع تركتور در تمامي رنجها و توانها در كشور و مجموعه تراكتورسازان توليد خواهد شد.

ابراهيمي اضافه كرد: در حال حاضر نياز کشور به تراکتورهاي سنگين با توجه به ابعاد زياد زمينهاي کشاورزي 5  درصد مي باشد که با توسعه تکنولوژي وکشاورزي، اجراي بهينه مکانيزاسيون بخش کشاورزي پيش بيني مي شود اين رقم به 10 درصد افزايش يابد.

اين فعال عرصه صنعت كشاورزي كشور از موتورسازان به عنوان يكي از شركتهاي اقماري تراكتورسازي ياد كرد و تصريح نمود: با توليد موتورهاي 6 سليندر 150 اسب بخار براي تراكتورهاي سنگين در اين مجموعه، آمادگي تامين نياز داخلي به موتورهاي اين نوع محصول  وجود دارد.

وي در پاسخ به ظرفيت توليد موتور سنگين گفت: ظرفيت توليد اين نوع محصول فراتر از نياز بازار داخلي و ساخت تراكتور مي باشد چرا كه موتورسازان افزايش توليد موتورهاي 6 سليندر تا 10 هزار دستگاه را در برنامه دارد.

ابراهيمي در عين حال تاكيد كرد: در طراحي و ساخت محصول تراكتور سنگين ، توان و امكانات بالقوه داخلي تراكتورسازي ايران و شركتهاي زير مجموعه به بالفعل تبديل شده و در كنار اين امكانات از توان قطعه سازان داخلي در سراسر كشور نيز استفاده شده است.

 عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني آذربايجان شرقي، قابليت صادراتي تراكتور سنگين را يادآور شد و عنوان كرد: باتوجه به نوع و توان اين محصول و حركت مزارع در دنيا به سمت زمينهاي يكپارچه، پيش بيني شود تراكتور سنگين توليدي در تراكتورسازي ، مشتريان قابل توجهي در بازارهاي جهاني داشته باشد.

وي در پايان زمان توليد انبوه اين محصول را در مجموعه تحت مديريتش ، اواخرسال جاري يا اوايل سال آينده اعلام كرد.

گفتني است در گروه صنعتي تراكتورسازي ايران 23 نوع محصول در توان و مدلهاي مختلف تك و دو ديفرانسيل از جمله تراكتورهاي240ITM ، 285ITM، 299ITM، 475ITM، 485ITM، 800ITM، 950ITM، تراکتورهاي دوديفرانسيل130تا150  اسب بخار و تراکتور دو ديفرانسيل برنجي با 35 اسب بخار توان خط توليد اين مجموعه محسوب مي شوند كه تراكتور ITM 470 نيز، اخيراً در كنار اين تنوع توليدي قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار