رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه از برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر و کوچ نشینان استان کرمانشاه در منطقه صید ایاز گیلانغرب خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا،زهرا مستمند  در حاشیه برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر استان در جمع خبرنگاران گفت: عشایر و کوچ نشینان استان مردمانی با استعداد هستند که می‌توانند در رشته های بومی و محلی برای ورزش استان افتخار آفرین شوند.

وی به دلاوری ها و رشادت‌های عشایر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: عشایر همواره در صف اول دفاع از دستاوردهای انقلاب بوده‌اند که این امر حاکی از ظرفیت بالای این قشر توانمند دارد و باید از ظرفیت آنها در حوزه ورزش هم به بهترین شکل استفاده و استعدادها را شکوفا کنیم.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اضافه کرد: بنا داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌ها، زمینه شناسایی استعدادهای آنها را فراهم کنیم چون می‌توانیم قهرمانان و ورزشکاران زیادی از جامعه عشایر داشته باشیم که در رقابت‌های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کنند.

کشتمند یادآور شد: برای تحقق این اهداف از مدت‌ها قبل رایزنی‌هایی را با اداره کل ورزش و جوانان استان، گروه توسعه ورزش روستایی این اداره کل و امور عشایر استان انجام دادیم که ماحصل آن برگزاری رویدادهای ورزشی بین جامعه عشایر و کوچ نشینان بود.

وی اولین دوره جام ورزش عشایر در منطقه زیبای صیدایاز گیلانغرب را آغازی برای تحقق این هدف مهم اعلام کرد و گفت: این رویداد ورزشی در هر دو بخش آقایان و خانم‌ها در تعدادی از رسته‌های ورزشی همچون چوب کشی، پلان و هفت سنگ برگزار شد.

به گفته این مسوول، یکی از نکات حائز اهمیت در برگزاری این برنامه حضور پررنگ زنان عشایر در رقابت‌ها بود که جای امیدواری را برای ظهور بانوان ورزشکار قهرمان در بین عشایر ایجاد می‌کند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه با تاکید براینکه اولین دوره جام ورزش عشایر بتدریج در سایر مناطق عشایر نشین استان هم برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تلاش داریم تا علاوه بر این رشته‌ها بازی هایی که جزو آداب و رسوم آن منطقه است را برگزار کنیم.

کشتمند افزود: امیدواریم با برگزاری این رقابت‌ها نفرات نهایی هر رشته را در قالب یک تیم به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

در این مراسم ۱۰ تیم در رشته چوب کشی، چهار تیم در رشته طناب کشی و هشت تیم در رشته پلان حضور داشتند و در رشته هفت سنگ مهارتی نیز ۱۷ نفر در هر دوبخش آقایان و خانم‌ها حضور داشتند.

در پایان این مراسم به نفرات برتر هر رشته جوایزی با حضور رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اهدا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار