کد خبر: ۹۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 18 September 2015

به گزارش خبرنگار ساوج نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه کوهسار در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش چندار و شهر کوهسار اظهار داشت: با توجه به کشته شدن چند ده نفر از زائران خانه خدا درعربستان توسط ال سعود باید یادآور شویم که وقتی سال ۱۳۶۶ صدای مرگ برامریکا و مرگ بر اسرائیل در آنجا بلند شد رهبران امریکایی عربستان بیش از ۴۰۰ نفر کشته یا زخمی کردند و واکنش جهانی را در پی داشت. الان هم با توجه به حادثه ای که در مکه رخ داده تعداد زیادی از زائران کشته شدند که نشان می دهد شاهزادگان مرفه به فکر زائرین نیستد.

وی افزود: همه این اتفاقات باعث شده که ما به این کلام امام(ره) ایمان بیاوریم که فرمودند کعبه داران کنونی لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند؛ امروز هم شاهد هستیم هرساله حادثه ای برای زائرین رخ می دهد.

امام جمعه کوهسار به ایام پیش روی شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان پایه گذار نهضت علمی در جهان اسلام بوده اند.

وی دیگر اتفاقات مهم پیش رو را سالروز آغاز حرکت امام حسین(ع) به کوفه و آغاز هفته دفاع مقدس دانست و گفت: این هفته از دستاوردهای دفاع مقدس بوده و در مقابل مستکبران جهان، رزمندگان و شهدای گرانقدر توانستند انقلاب را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی باعث شناسایی دوستان ما دشمنانمان شد، تاکید کرد: جنگ باعث شکست استکبار جهانی شد و تحول در صنایع دفاعی کشور ما و تکامل ارتش و سپاه و خودباوری ما به وقوع پیوست.

وی گریزی به آغاز سال تحصیلی نیز داشت و به معلمین توصیه کرد در آموزش و تربیت کودکان و فرزندان این مرز و بوم توجه زیادی کنند برای اینکه رسیدگی کامل به دانش آموزان به منزله ساختن آینده ای بهتر برای کشور است.

در پایان نماز جمعه بخش چندار و شهر کوهسار ، قطعنامه پایانی در محکومیت حمله اسراییل به مسجدالاقصی خوانده شده و حاضران ضمن اعلام انزجار از حمایت امریکا از حملات رژیم صهیونیستی پشتبانی و همدلی خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار