فرماندار شمیرانات گفت: نسبت به دوره گذشته انتخابات، شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم بودیم و در مجموع ۷۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت داشتند.
کد خبر: ۹۷۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 23 June 2021

 

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات در این خصوص اظهار کرد: در انتخابات روز ۲۸ خرداد ماه که برای اولین بار یک انتخابات به شکل گسترده و ارزشمند در چهار نوع مشخص ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا انجام شد یک تجربه جدید بود و علارغم همه نگرانی‌هایی که در حوزه‌های متعدد و گوناگون بود، شاهد یک شورآفرینی بسیار گسترده از سوی مردم بودیم.

وی بیان کرد: تنوع نامزدهای ریاست جمهوری و سلایق سیاسی بستر را برای یک مشارکت خوب فراهم کرد و از طرف دیگر هم مردم به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای صندوق‌های رای آمدند.

فرماندار شمیرانات افزود: ما در مجموعه شهرستان شمیرانات ۲۹۰ حوزه اخذ رای داشتیم که ۴۴ شعبه آن در لواسانات و ۳۶ شعبه در رودبارقصران و ۲۱۰ شعبه هم در منطقه تجریش بود و در همه حوزه‌ها از ابتدا تا انتها شاهد حضور مردم عزیز و فهیم بودیم.

ساداتی بیان کرد: نسبت به دوره گذشته انتخابات شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم بودیم و مجموع عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی و امنیتی که برای برگزاری انتخابات ما را یاری کردند چیزی در حدود ۷۰۰۰ نفر بودند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه هم در راهبری موضوعی تاثیرگذار بودند و از حضور هر دو بزرگوار در جلسات شورای تامین و در جلسات مشترک با هیات های نظارت بازرسی و اجرایی داشتیم از توصیه‌های این عزیزان استفاده کردیم و همینطور نقش آفرینی اعضای شورای تامین در بستر سازی این انتخابات شایسته تقدیر بود.

ساداتی ادامه داد: در مرحله انجام انتخابات در ۲۹۰ حوزه اخذ رای ما آرامش، امنیت، آسایش، اقتدار و رعایت کامل تمام پروتکل‌های حوزه کرونا اتخاذ شد و هیچ مشکل خاصی هم در امر برگزاری انتخابات و مراحل بعد از انتخابات نداشتیم و از جمله شهرستان‌هایی بودیم که بلافاصله تجمیع آرا انجام شد.

وی گفت: علاوه بر شورای اسلامی شهر تهران، ما در سه شهر دیگرمان هم شورای اسلامی تشکیل شد و بخشداران و حوزه‌های فرعی اجرایی و نظارتی و بازرسی ما هم تاثیرگزار بودند و امیدواریم که ان‌شاءالله با آغاز به کار شوراهای اسلامی شهرها شاهد نشاط و گسترش مبلمان شهری در همه عرصه‌ها باشیم و صمیمانه هم از مردم عزیز و شایسته شهرستان شمیرانات سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه بعد از هر انتخاباتی قانونگذار حق شکایت را برای همه افراد شرکت کننده باز گذاشته است، افزود: ما نتیجه انتخابات را اعلام کردیم و این نتایج برای ما جنبه رسمی و قانونی دارد برابر قانون یک مهلت رسیدگی به شکایت‌ها را داریم که اعمال می‌شود و کلیه شکایت‌ها با حضور هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تشخیص داده شد که نیازمند این است که بازشماری در صندوق های آرا انجام شود با حظور این عزیزان انجام خواهد شد و این یک امر طبیعی و عادی است که در سایر انتخابات گذشته نیز متداول بوده است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار