رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف و معدوم سازی هزار و ۱۴۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 27 June 2021

دکتر محمدرضا رضانیا درخصوص اقدامات انجام شده ماه گذشته بهداشت محیط گفت: در بازرسی‌های انجام شده هزار و ۱۴۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی افزود: باتوجه به قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی ۳ هزار و ۵۰۵ نوبت بازرسی از اصناف جزیره در ماه گذشته انجام شد و ۸۰۱ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲ هزار و ۴۵۶ نوبت بازدید از اماکن عمومی و ۲۴۸ نوبت بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی ثبت شد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۲۵۴ نوبت کلرسنجی، ۲۳ نوبت نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۲ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۵۲ نوبت بازدید از مدارس (زمان برگزاری آزمونها)، ۲۴ نوبت نمونه برداری از نان، ۵۱ نوبت صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۵۳۷ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی افزود: در این مدت ۴۵ مورد گزارش مردمی دریافت و به شکایات رسیدگی شد.

دكتر رضانیا گفت: از مجموع بازدید‌ها ۴ واحد متخلف نیز پلمب شد و ۶۹۴ نوبت سنجش نيز با استفاده از دستگاه‌های سيار توسط بازرسان بهداشت محيط انجام شد.

دكتر رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، لازم است مردم با رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی به قطع زنجیره انتقال ويروس کرونا کمک کنند.

وي استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست‌ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان را توسط واحد‌های صنفی الزامی دانست.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از ساكنان جزيره كيش درخواست كرد شکایات خود در خصوص عدم رعایت دستورالعملهاي بهداشتي از سوی اصناف را با شماره‌ تلفن هاي ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ به اين مركز گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار