رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از به دام افتادن دو حفار غیر مجاز خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 28 June 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل‌بار از دریافت گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز دو نفر که سودای یافتن گنج در سر داشتند خبر داد و افزود: این اشخاص با وسوسه گنج‌یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: این حفاری در یکی از خانه‌های قدیمی شهر نیم‌ور بود و مورد دیگر فردی که به وسیله ماشین‌آلات سنگین اقدام به حفاری غیر مجاز در مجاورت یکی از معادن روستای گل‌چشمه کرده بود.
لعل‌بار افزود: با اعلام گزارشات مردمی و اعزام تیمی از ماموران انتظامی شهرستان، مشخص شد او برای استخراج گنج و اشیاء قیمتی، اقدام به حفاری غیرمجاز در این منطقه داشته که در اقدام سریع و غافلگیرانه نیروی انتظامی این اشخاص به دام افتادند و اقدام آنها برای استخراج اشیاء قیمتی و تاریخی ناکام ماند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
او یادآور شد: یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱_۰۸۶ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص حفاری‌های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی، تجاوز به حریم آثار تاریخی و... است.
لعل‌بار یادآورشد: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره۳۳۲۵۸۰۴۱ سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اعلام کنند.
او گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری حتی در منزل و یا ملک خصوصی که به قصد تحصیل و خروج اشیاء عتیقه باشد، جرم محسوب شده و از شش ماه تا سه سال حبس را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار