اردشیر نور محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: پیش بینی می شود تا پایان برداشت جمعا بیش از ۵۰ هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۷۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 30 June 2021

اردشیر نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد  در سال زراعی ۱۳۹۹ -۱۴۰ سطح زیر کشت چغندرقندپاییزه۱۱۸۳ هکتار بوده که تا امروز ۱۰۳۰ هکتار با تولید حدود ۴۳ هزار تن به کارخانه های قند اسلام آباد غرب ، بیستون و همدان ارسال شده است .

وی  خاطر نشان کرد ؛ در سنوات گذاشته ۲بار چغندرکار نمونه کشوری از شهرستان سرپلذهاب بوده پیش بینی ما این است که  امسال نیز چغندر کار نمونه با عملکرد ۱۴۰ تن در هکتار از این شهرستان انتخاب شود.

نور محمدی افزود: با توجه به برنامه های این مدیریت جهت کشت چغندر قند در سال زراعی آتی پیش بینی می شود نیازمند تهیه بذر حداقل در سطح 2500 هکتار باشیم و به منظور سهولت در برداشت نیازمند تامین اعتبار جهت خرید 12 دستگاه ست برداشت چغندر قند در شهرستان هستیم که می تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی در سطح شهرستان باشد.

وی تاکید کرد: افزایش کشت چغندرقند پاییزه را در سال زراعی جدید در دستور کار داریم، زیرا در کشت پاییزه چغندر قند نسبت به کشت بهاره مصرف آب کمتر، میانگین عملکرد بالاتر و جهت اصلاح خاک از کشت های مناسب می باشد. و توسعه کشت آن از سیاست‎های وزارتخانه در سالهای آتی عنوان نمود.

وی درپایان گفت: کاهش هزینه‎ های تولید و کاهش جمعیت آفات وبیماری‎ ها از مزیت ‎های کشت چغندر قند پاییزه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار