شرکت ذوب آهن اصفهان تلاش می کند با کاهشِ مصرف آب، به زنده ماندنِ زاینده رود کمک کند.
کد خبر: ۹۷۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 01 July 2021

معاون بهره‌برداری و عضو هیأت مدیره ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه این شرکت توانسته است با وجودِ افزایشِ تولیداتِ خود، میزان مصرف آب را کاهش دهد، گفت: تبدیلِ ایستگاهِ ریخته‌گریِ قدیمیِ روسی به ایستگاه ریخته‌گری با تجهیزات ایتالیایی، یکی از طرح‌هایی است که مقدار قابل توجهی از مصرف آب را در این شرکت کاهش داد.

مهرداد تولائیان از سرمایه گذاریِ حدودِ ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت برای خرید پسآبِ شهرهای اطراف خبر داد و افزود: این شرکت با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرارداد بسته تا این پسآب وارد کارخانه ذوب‌آهن شود و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تصفیه و استفاده در صنایع تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه نگاه مدیرانِ شرکت ذوب‌آهن به آب، ریالی نیست، افزود : آب اگر نباشد، کارخانه نمی‌تواند به تولید خود ادامه دهد و شرکت مجبور می شود برای خرید آن، مبالغ هنگفتی پرداخت کند؛ در نتیجه، این شرکت تلاش دارد تا با اجرای طرح ‌های خود، اساسِ نیازِ تولیدِ خود را به آب کاهش دهد.

مهرداد تولائیان گفت: این شرکت با تبدیل برج‌ها و ایجاد تسویه خانه تلاش کرده است که در مصرف آب صرفه‌جویی کند، به عنوان مثال، برای برج‌های خنک کننده از فن آوری های جدیدِ هیبریدی استفاده کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: در صورتی که این طرح ها با موفقیت اجرا شوند، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۴۰ درصد از نیاز شرکت ذوب‌آهن به برداشت از آب زاینده‌رود کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار