کد خبر: ۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ 03 March 2015
تولید علم در ایران به 5 برابر رسید.
معاون پژوهشی پایگاه علوم جهان اسلام امروز گفت:در جدید ترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تولید علم در ایران به 5 برابر رسید.
دکتر گزنی افزود:ایران اکنون درحالی درجایگاه نخست تولید علم در منطقه و خاورمیانه قرار گرفته که در 8سال گذشته (2005 تا 2013 )توانسته تولیدات علمی خود را ازبیش از 8 هزار و 100 مقاله به بیش از 40 هزار مقاله برساند .
این در حالیست که تولید علم دنیا درهمین مدت مشابه تنها با یک سوم رشد از 1 میلیون 800 هزار مقاله به 2 میلیون و 300 هزار مقاله رسیده است.
وی افزود:مقالات و پردازش های نوشته شده غربی درمورد رصد تولید علم ایران بر این نکته اذعان دارد که تولید علم در ایران شتاب موشکی دارد.
معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیشترین تولیدات علمی ایران را در 5 سال اخیر در حوزه فنی و مهندسی ذکر کرد و افزود :این حوزه 22 در صد تولیدات علمی کشور را در بر می گیرد.

وی تولیدات علمی ایران را درشیمی 14درصد،فیزیک هشت و 5 درصد، علوم مواد هشت و 8 درصد ،علوم رایانه شش و 5درصد،ریاضیات 5 و 3 درصد،کشاورزی 3 و 3 درصد،ومکانیک 3درصد ذکر کرد.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

این پایگاه بعد از ایالات متحده و هلند ، سومین نظام استنادی جهان است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار